Wikiä ei löytynyt

From Miraheze Meta, Miraheze's central coordination wiki
This page is a translated version of the page Wiki not found and the translation is 62% complete.
Outdated translations are marked like this.
Wikiä ei löytynyt

Tiedämme, että voi olla turhauttavaa, mikäli et löydä wikiä. Voi olla useita syitä, miksi etsimääsi wikiä ei löydy. Katso alhaalta joitain yleisiä syitä, miksi wikiä ei löydy. Jos tarvitset lisää apua, vieraile Ohjekeskuksessa.

Joitain syitä, jos wikiä ei löydy:
Kirjoitusvirhe
Aliverkkotunnuksen muutos
Itse pyydetty wikin sulkeminen
Epäaktiivisuus
Käytäntörikkomukset

Syitä

Kirjoitusvirhe

Yleisin syy wikin puuttumiseen voi olla se, että aliverkkotunnus on kirjoitettu väärin. Varmista, että kirjoitit domainin oikein ja yritä uudelleen. Jos et edelleenkään löydä wikiä, tutustu wikihakemistoomme.

Aliverkkotunnuksen muutos

On mahdollista, että etsimäsi wiki on pyytänyt aliverkkotunnuksensa muutosta. Kokeile etsiä wikiä hakukoneella tai kysy joltakulta, joka tietää wikistä. Voit myös tutustua wikihakemistoomme nähdäksesi, löydätkö wikin.

Itse pyydetty wikin sulkeminen

On mahdollista, että etsimäsi wiki on poistettu paikallisen yhteisön pyynnöstä. Jos pienellä tai henkilökohtaisella wikillä on yksi muokkaaja (paikallinen byrokraatti), tämä voi pyytää wikin poistamista, jos he eivät enää tarvitse wikiä.

Jos yhteisö on suurempi ja sillä on useampia muokkaajia, tarvitaan yhteisön yksimielisyys ja suostumus ennen kuin suljemme wikin. Kun enemmistö muokkaajista äänestää wikin sulkemisen puolesta, voi byrokraatti pyytää sen poistamista. Jos äänestys ei saavuta enemmistöä, emme sulje wikiä.

Jos wiki on suljettu, saatat löytää siitä täydellisen XML-tietokantavedoksen osoitteessa archive.org tai tilannekuvaversiolla Wayback Machine -laitteella.

Epäaktiivisuus

Koska Miraheze toimii yksinomaan lahjoituksilla eikä koskaan näytä mainoksia, meillä on käytössä vain rajattu määrä resursseja. Tästä johtuen 6 kuukauden wikin käyttämättömyyden jälkeen käytännön mukaisesti poistamme kaikki wikit. Tämän vaiheen aikana wiki näkyy tekstinä "ei löydy", mutta se voidaan avata uudestaan, jos sitä pyydetään.

During this period of 'soft' deletion, your wiki is also eligible for permanent deletion. We don't permanently delete wikis exactly at the six month mark to allow wiki bureaucrats a chance to request their wiki be reopened if they notice it has been "soft" deleted.

If a wiki is permanently deleted, we may be able to restore the data on it in most circumstances. An XML backup (this includes all pages but does not include files/images or settings) of all public wikis is uploaded every month to archive.org. A private XML backup (only pages, no files/settings) is held by us for private wikis. If your wiki was deleted due to inactivity, we may be able to restore it from these backups upon request. If this is your case, please file a Phorge request stating that you request your wiki be restored from a backup and file another wiki request. Your wiki request must mention what your wiki will focus on and that you have requested it be restored from a backup on Phorge. Just mentioning that you request it be restored and not telling us the scope of your wiki will result in a request rejection. Please note that files/images cannot be restored once a wiki is permanently deleted.

If a public wiki you're looking for has been deleted due to inactivity, you may be able to find a snapshot version of it on the Wayback Machine.

Policy violations

In rare circumstances, Miraheze may close and delete a wiki if it violates our global policies. While this is rare, it generally only happens in egregious cases and after remediation attempts with the local community have failed.

Generally, wikis are locked and closed (that is, we 'private' the wiki) first if severe policy violations are found and we attempt to resolve these issues with wiki bureaucrats. If these cannot be resolved within a reasonable amount of time or the bureaucrats refuse to cooperate, a wiki may be deleted.

In some cases, we may delete a wiki immediately rather than mediate if we either determine that the policy violations are very egregious or that it is almost impossible to fix the wiki due to systemic/core conflicts, or if a wiki is a legal liability or risk. Additionally, if a wiki severely derails from its approved scope and it is clear that the wiki was never intended to be used as approved, we may immediately delete the wiki.

If a wiki has been deleted due to a policy violation, we attempt to send a notice to the wiki's bureaucrat informing them of the action. If requested, we will provide the bureaucrats with an XML dump of the wiki.