Säkerhet

From Meta
This page is a translated version of the page Security and the translation is 100% complete.

Vi på Miraheze tar säkerheten för våra servrar på största allvar, trots det kan vi inte garantera en till 100% säker MediaWiki-miljö.

Rapportera en säkerhetsrisk

Om du tycker att du har hittat en säkerhetsbrist i eller på någon av Mirahezes webbplatser, ett MediaWiki-tillägg eller något som drivs på en Miraheze-server, var vänlig skicka ett e-postmeddelande till security(at)miraheze.org med så många detaljer som möjligt. Diskutera inte saken offentligt. Beroende på den påverkade tjänsten kan du behöva skicka ett meddelande till security(at)wikimedia.org - är du osäker på vem du ska meddela, kontakta oss ändå; vi vidarebefordrar ditt meddelande om det skulle behövas.

Alternativt kan du logga in eller skapa ett konto på vår Phabricator med ett MediaWiki-, GitHub-, eller Phabricator-konto och sedan öppna ett säkerhetsrelaterat ärende med hjälp av det här formuläret som döljer det för offentligheten och lägger till det i säkerhetsprojektet så att vårt arbetslag uppmärksammas av uppgiften.