Ansökningar och förslag

From Miraheze Meta, Miraheze's central coordination wiki
This page is a translated version of the page Requests and proposals and the translation is 85% complete.
Outdated translations are marked like this.
Ansökningar och förslag
Det här en förteckning över sidor där användare kan föreslå eller ansöka om saker.

På Meta

Globala förslag och ansökningar

Link Description
Gemenskapens anslagstavla Allmänna ansökan för förbättringar av Miraheze, tävlingar, evenemang, samarbeten och tjänster. Från viktiga, ännu inte lösta buggar och begäran om funktioner, till större nya initiativ; en förenad sammanfattning som hänvisningar mot mer specifika diskussioner som hålls annorstädes.
Stewardernas anslagstavla Uppmärksamma stewarderna eller begär att de agerar i vissa fall.
Ansökan om att återöppna wikier Ansök om att få adoptera en wiki som stängts på grund av inaktivitet per Inaktivitetspolicyn.
Begäran om kommentar Begär gemenskapskommentar och återkoppling på en föreslagen ändring eller tvistlösning för problem på Meta eller över hela projektet
stewards@miraheze.org Kommissionen för uppförandekoden
ts@miraheze.org Rapportera innehåll och användare som bryter med användarvillkoren eller användare /innehåll som är olagliga i Storbritannien eller på annat sätt bryter mot användarvillkoren till den här e-postadressen.
Processen för databegäran Processer för att begära data om en själv som Miraheze kan ha.
Globala ansökningar om rättigheter
Ansökan om globala rättigheter Begär global systemadministratör eller interwiki-administratör.
Ansökan om stewardskap Begär steward.

Lokala ansökningar

Link Description
Ansökningar
Ansökningar om (lokala) behörigheter Ansöka om behörigheter (administratör, robot, osv.) på den här wikin.
Administratörernas anslagstavla Administratörer och byråkrater bevakar inte alla sidor samtidigt. Uppmärksamma saker som kräver deras uppmärksamhet på den här sidan eller diskutera lokala frågor.

På din wiki

Notera att följande sidor är guider, och inte faktiska ställen där man kan ansöka om saker. Faktiska ansökan, i allmänhet, borde göras på $phabricator.

Link Description
Ansöka funktioner Det går inte att ansöka funktioner på ManageWiki.
Flytta en wiki till Miraheze Om du vill flytta till Miraheze, följ bara processen här.