Begär funktioner

From Meta
This page is a translated version of the page Request features and the translation is 40% complete.
Outdated translations are marked like this.

Vill du begära ändring av en konfigurering på din wiki, har du hamnat rätt.

Enkla funktioner (som att aktivera befintliga tillägg, ändra logotyper/favicon, osv.) kan aktiveras genom Special:ManageWiki på din wiki. För andra inställningar som inte finns där använder vi ett extern system som heter Phabricator. Det fungerar ungefär som ett ärendehanteringssystem, du skapar ett ärende för din begäran.

For greyed-out options please ask a Steward as enabling/disabling these is restricted due to other requirements. If any extension or setting that you would like is not on the list, please open a ticket on Phabricator.

Användning av Phabricator

Registrera ett Phabricator-konto (använd ditt MediaWiki-konto!) Och koppla en e-postadress till det (så får du ett meddelande när en kommentar har lagts ut på din biljett). Vår Phabricator-installation finns på våra egna servrar, så din e -postadress (och all annan data du matar in) överförs inte till en tredje part. Obs! För att använda Phabricator måste din e-mail vara verifierad.

Tidigare spårade vi funktionsförfrågningar på denna wikisida (se nedan för arkiv), och vi instruerade våra användare att lägga in begäranden om icke-tillägg/konfiguration (t.ex. begäran om infoboxar eller överföring av din wiki till Miraheze). På Phabricator har vi olika formulär som du kan använda för varje typ av förfrågningar:

Typer av förfrågningar

Om du vill begära en förlängning och/eller konfigurationsändring som inte finns på ManageWiki för din wiki, använd det här formuläret.

If you want to import content from another wiki please use this form

För alla andra typer av förfrågningar eller för att rapportera buggar, vänligen fyll i detta formulär.

If you want to request an import see Moving a wiki to Miraheze and imports

If you want to request a backup see Backups

For a custom domain see Custom domains

Note: For all requests please include your wiki name!

To help us out, please create a separate task for each feature request.

We try to make the usage of Phabricator as easy as possible. If you need assistance with creating a ticket, please do not hesitate to ask help on IRC or SN.

You can also read this for a in-depth Phabricator tutorial.

Arkiv

Här finns alla gamla begäran av funktioner som har arkiverats: