Privát wikik

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Private wikis and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎español • ‎magyar • ‎svenska • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

A privát wiki olyan wiki, melyet nem minden felhasználó olvashat. Csak a bürokrata, adminisztrátor és a tagok csoportok felhasználói láthatják és/vagy szerkeszthetik a privát wikiket. A főoldal (megjegyzés: ez csak azokra a wikikre vonatkozik, akik a "Főoldal" címet használják főoldaluk címének!) Ezeken a wikiken, és néhány más oldalon (technikai okokból) fehéren szerepel (így mindenki olvashatja őket).

Ha egy bürokrata a nyilvános wikijét priváttá akarja tenni (vagy fordítva), akkor elmehet a Special:ManageWiki (a wikije) oldalára, és bejelölheti/törölheti a "privát" négyzetet.

Felhasználók felvétele a privát wikibe

Ha hozzá szeretnél adni egy felhasználót a privát wikihez, hogy szerkeszthesse és olvashassa ő is, kérjük, tedd a következőket (persze először jelentkezz be a fiókodba):

  • Lépj a Special:UserRights oldalra
  • Írd be a felhasználó' felhasználónevét
  • Add hozzá a tag csoporthoz

A Főoldal elrejtése

Mivel a Főoldal (wiki/Main_page) nem privát, problémát okozhat abban, hogy inkább mások megnézhetik, vagy könnyen hozzáférhető kezdőlap nélkül maradhatsz. Ennek egyik megoldása egy új oldal (például Home) létrehozása, majd egy átirányítás a Főoldalról Főoldalra; ezt úgy tehetjük meg, hogy az oldal teljes tartalmaként a #REDIRECT [[Home]] kódot írjuk.

Linkek