Privát wikik

From Miraheze Meta, Miraheze's central coordination wiki
This page is a translated version of the page Private wikis and the translation is 33% complete.
Outdated translations are marked like this.
Shortcut:
PW
Private wikis
Miraheze offers private wikis in addition to public ones. Uses include for internal documentation, personal notes, private communities and more. Testing of features may take place as well, but should not be the primary purpose (using the Public Test Wiki is encouraged instead).

A privát wiki olyan wiki, melyet nem minden felhasználó olvashat. Csak a bürokrata, adminisztrátor és a tagok csoportok felhasználói láthatják és/vagy szerkeszthetik a privát wikiket. A főoldal (megjegyzés: ez csak azokra a wikikre vonatkozik, akik a "Főoldal" címet használják főoldaluk címének!) Ezeken a wikiken, és néhány más oldalon (technikai okokból) fehéren szerepel (így mindenki olvashatja őket).

Ha egy bürokrata a nyilvános wikijét priváttá akarja tenni (vagy fordítva), akkor elmehet a Special:ManageWiki (a wikije) oldalára, és bejelölheti/törölheti a "privát" négyzetet.

When requesting a wiki, you can tick the "Private wiki" to request it be private. If you later want to make it private (or public), follow the steps above.

Felhasználók felvétele a privát wikibe

Ha hozzá szeretnél adni egy felhasználót a privát wikihez, hogy szerkeszthesse és olvashassa ő is, kérjük, tedd a következőket (persze először jelentkezz be a fiókodba):

  • Lépj a Special:UserRights oldalra
  • Írd be a felhasználó' felhasználónevét
  • Add hozzá a tag csoporthoz

A Főoldal elrejtése

Mivel a Főoldal (wiki/Main_page) nem privát, problémát okozhat abban, hogy inkább mások megnézhetik, vagy könnyen hozzáférhető kezdőlap nélkül maradhatsz. Ennek egyik megoldása egy új oldal (például Home) létrehozása, majd egy átirányítás a Főoldalról Főoldalra; ezt úgy tehetjük meg, hogy az oldal teljes tartalmaként a #REDIRECT [[Home]] kódot írjuk.

By doing so, MediaWiki will redirect to another page and then prompt users to login before seeing the page.

Whitelisting pages

To allow some pages to be read without requiring login, you'll need to whitelist them. To do so, go to Manage this wiki's additional settings -> Permissions on your wiki and set the pages you want to be whitelisted in the Whitelist Read ($wgWhitelistRead) section. Once you do that, anyone can read the pages you've whitelisted without needing special rights or to login.

Linkek