Gizlilik Politikası

From Miraheze Meta, Miraheze's central coordination wiki
This page is a translated version of the page Privacy Policy and the translation is 2% complete.
Outdated translations are marked like this.

Shortcut:
PP

Miraheze, ve Miraheze.org ("Web Sitesi") tarafından sunulan diğer uygulamalar, işlevler veya hizmetler (toplu olarak Web Sitesi, "Hizmetler" ile birlikte) aracılığıyla toplanan bilgileri nasıl kullandığımız konusunda gizliliğinizi korumaya ve şeffaf olmaya kendini adamıştır. Bu Gizlilik Politikası, Miraheze'nin Hizmetler aracılığıyla toplanan bilgileri nasıl kullandığını, topladığını ve paylaştığını açıklamaktadır. Hizmetleri kullanarak, bu Gizlilik Politikasında açıklanan uygulamaları kabul etmiş olursunuz.

Bu Gizlilik Politikasını zaman zaman değiştirebiliriz. Değişiklikleri bu sayfada yayınlayacağız, bu yüzden düzenli olarak kontrol ettiğinizden emin olun. Ayrıca, hangi bilgileri topladığımızın, bunları nasıl kullandığımızın ve varsa hangi durumlarda ifşa edildiğinin her zaman farkında olmanız için Web Sitesinde bir duyuru yayınlayarak sizi bilgilendireceğiz. Herhangi bir değişiklik gönderildikten sonra Hizmetlerimizi kullanmaya devam etmek, Şartlarda yapılan değişiklikleri kabul ettiğiniz anlamına gelir.

1. Katkılar

1.1 Genel İçerik. Genel olarak, Miraheze topluluk üyeleri tarafından yapılan tüm katkılar da dahil olmak üzere Miraheze'deki tüm içerik (sayfalar, resimler, dosyalar vb.) herkese açıktır. Hizmetler aracılığıyla yapılan içerikte yapılan her düzenlemenin tarihi, Miraheze tarafından süresiz olarak gösterilir ve saklanır. Bir madde "silinmiş olsa bile", bir web sitesi yöneticisi veya gönüllü, genel görünümden kaldırılanları görmeye devam edebilir. Miraheze'nin mahkeme kararına veya yasal sürece cevaben düzenleme geçmişini silmesi gerektiği nadir zamanların yanı sıra, kalıcı silme işleminin gerçekleşeceğine dair bir garanti yoktur.

1.2 Bireysel Katkılar. Hizmetler ("Katkılar") aracılığıyla katkıda bulunursanız veya düzenlerseniz, Katkılarınız herkese görünür olacak ve üçüncü taraf arama motorlarının arama sonuçlarında görünebilir. Miraheze'de bir hesap açtıysanız, Katkılarınız kullanıcı adınızla ilişkilendirilecektir. Miraheze'ye kaydolmadıysanız, Katkılarınız IP Adresinizle ilişkilendirilecektir.

1.3 Özel Vikiler. Bazı vikiler özel olarak işaretlenebilir, yani buradaki Katkılar normalde herkes açıklanmaz. Miraheze personeli ve az sayıda araştırılmış gönüllü, Hizmetlerimizi sağlamadaki rollerinin bir parçası olarak özel vikiler üzerindeki içeriğe erişebilir. Özel vikilerdeki içeriğe erişim, bu wikilerin yaratıcıları ve yöneticileri tarafından verilir veya iptal edilir. Viki yöneticilerinin özel bir vikide yaptığınız Katkılara erişiminizi kısıtlayabileceğini ve hatta vikinin tamamını genel içerik haline getirebileceğini unutmayın.

2. Miraheze Tarafından Toplanan Bilgiler

Hizmetlerin bir parçası olarak, Hizmetleri ("Kullanım Bilgileri") kullandığınızda sizden aşağıdaki türde bilgileri toplayabiliriz:

2.1 Kayıt Bilgileri. Hizmetlerin belirli bölümlerine erişmek için bir kayıt formu doldurmalısınız. Bu kayıt formunda, e-posta adresiniz, kullanıcı adınız ve parolanız gibi belirli kişisel bilgileri toplarız. Profil sayfanız veya Katılımcılar Sayfası gibi Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçmediğiniz sürece e-posta adresiniz gizli kalacaktır. Lütfen Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçtiğiniz şeyleri takdir edin, çünkü herkese açık olacak ve üçüncü taraf motorların arama sonuçlarında görünebilir.

2.2 Kullanıcı Adı. Ayrıca, Hizmetlerde oturum açtığınızda ve Hizmetlere Katkılarınızı belirlemek için kullanılacak bir kullanıcı adı oluşturmanız istenecektir. Yine, kullanıcı adınız herkese görünür olacak ve üçüncü taraf arama motorlarının arama sonuçlarında görünebilir.

2.3 İsteğe bağlı kullanıcı bilgileri: Kayıtlı bir kullanıcı olarak, daha fazla ayrıntıyı herkese açık olarak paylaşmayı seçebilirsiniz. Profil sayfanızda adınızı, kişisel bir web sitesini verebilir, e-posta adresinizi paylaşabilir ve kendiniz hakkında konuşabilirsiniz. Lütfen Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçtiğiniz şeyleri takdir edin, çünkü herkese açık olacak ve üçüncü taraf motorların arama sonuçlarında görünebilir. Sağlanırsa, adınız Hizmete Katkılarınızı tanımlamak için kullanılabilir ve üçüncü taraflar tarafından katkılarınızı ilişkilendirmek için kullanılabilir.

2.4 Kullanım Bilgileri. Miraheze, IP adresiniz, URL isteğiniz, tarayıcı türü ve isteğin tarihi ve saati gibi belirli kullanım verilerini toplayabilir. Miraheze, bu bilgileri toplamak için çerezleri (aşağıda daha ayrıntılı olarak açıklandığı gibi) veya diğer otomatik mekanizmaları kullanabilir ve bu bilgileri toplu veya bireysel olarak toplayabilir. Miraheze, Hizmetleri yönetme, yönetme ve iyileştirme, kötüye kullanımı önleme, eğilimleri analiz etme ve kullanıcı deneyiminizi uyarlama amacıyla istatistiksel amaçlar için kullanır. Ayrıca Miraheze, pazarlama, araştırma veya raporlama amacıyla bu bilgilerden türetilebilen anonimleştirilmiş kullanım istatistiklerini kullanabilir. Miraheze, Do Not Track üstbilgisini onurlandırır ve tarayıcılarında bu özelliği etkinleştiren kullanıcılardan analiz verileri toplamaz.

2.5 IP Adresi. Kayıtlı olmayan kullanıcılar tarafından yapılan katkılar, söz konusu kullanıcının IP Adresi tarafından genel olarak tanımlanacaktır.

3. Barındırılan Vikiler Tarafından Toplanan Bilgiler

Bu politika Miraheze tarafından barındırılan tüm vikiler için geçerli olsa da, Barındırılan Vikilerin operatörleri ek Kullanıcı Bilgileri toplayabilir. Miraheze bu verilerin hiçbirini saklamaz. Barındırılan Wiki tarafından toplanan ek Kullanıcı Bilgileri, bu vikinin gizlilik politikası sayfasında açıklanmalı ve geçerli yasalara uygun olarak toplanmalıdır. Bir vikinin gizlilik politikasının kapsamı dışında veya yasalara aykırı olarak veri topladığını öğrenirseniz, lütfen bu vikiyi kullanmayı bırakın ve derhal Miraheze'yi bilgilendirin.

4. Çerezler

Çerezler, Miraheze'nin bilgisayarınızda depolama için tarayıcınıza gönderebileceği küçük dosyalardır. Tanımlama bilgileri, durumunuzu ve tercihlerinizi kaydedip Hizmetleri her kullandığınızda yenileyerek Hizmetleri kullanmayı kolaylaştırır. Örneğin Miraheze, Hizmetlere döndüğünüzde sizi tanımak için çerezleri kullanabilir, böylece oturum açma kimlik bilgilerinizi yeniden göndermeniz gerekmez. Bu oturum açma bilgilerini temizlemek için, örneğin genel bir terminal kullanıyorsanız, hesabınızdan çıkış yapmanız gerekir. Birçok tarayıcı, çerezleri reddetmek veya çerezler gönderilirken uyarılmak için ayarlarınızı değiştirmenize izin verirken, Miraheze çerezleri devre dışı bırakmanızı önerir, çünkü çerezleri devre dışı bırakmanız sizi engelleyebilir ve Servislerin bazı işlevlerini etkileyebilir.

5. Arşivleme

Miraheze, Hizmetler aracılığıyla toplanan Kullanıcı Bilgilerini restorasyon, arşivleme veya araştırma amacıyla süresiz olarak saklayabilir. Kişisel bilgileriniz gizli tutulur ve artık gerekmediği veya kullanılmayacağı bir zamana kadar güvenli bir şekilde saklanır.

Miraheze, 90 gün boyunca bireysel Kullanım Bilgilerini saklar ve ardından silinir.

6. E-posta İletişimi

Miraheze size Miraheze ile ilgili haberler, ürünler, teklifler, anketler veya promosyonlar içeren e-postalar gönderebilir. Ayrıca, Servislerdeki değişiklikleri, yeni servis tekliflerini veya Hizmetleri kullanımınızla ilgili diğer bilgileri size bildirmek için Miraheze'den bildirim e-postaları da alabilirsiniz. Miraheze'den tanıtım e-postaları almak istemiyorsanız, lütfen Kullanıcı Tercihler sayfanızı ziyaret edin veya bizden aldığınız e-posta mesajlarında yer alan devre dışı bırakma talimatlarını izleyin. Bununla birlikte, Miraheze'den pazarlama e-postaları almamayı seçseniz bile, Miraheze'den Hizmetleri kullanımınızla ilgili tüm e-postaları almaya devam edeceğinizi lütfen unutmayın (örneğin unutulmuş kullanıcı şifreleriyle ilgili olanlar). Miraheze'den hangi e-postaları alacağınızı ayarlamak için kontroller Tercihler sayfasındadır.

Hizmetler tarafından gönderilen otomatik iletilere ek olarak, doğrulanmış e-posta adreslerine sahip kullanıcılar birbirleriyle iletişim kurmak isteyebilir. Varsayılan olarak, doğrulanmış bir e-posta adresiniz varsa, diğer kullanıcılar size mesaj göndermek için Özel bir sayfa ("EmailUser") kullanabilir veya bunun tersi de geçerlidir. Bir mesaj göndermek için EmailUser kullandığınızda Miraheze, seçtiğiniz alıcıya e-posta adresinizi ve göndermeyi seçtiğiniz içeriği içeren bir e-posta gönderir. Başkaları sizinle iletişim kurduğunda e-posta adresiniz açıklanmaz. EmailUser işlevi Tercihler sayfasında etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakılabilir.

7. Üçüncü Şahıslarla Bilgi Paylaşımı

  • Accounts - Logging in and using an account requires cookies in order to keep you logged in.
  • Analytics - Miraheze collects Usage Information purely for statistical purposes though you may opt out of it by enabling your browser's "Do Not Track" feature. What is collected is governed as described in the section below.
  • Preferences - Some features may use cookies in order to remember your preferences such as site notice dismissal preferences.

7.3 İşletme Devirleri. Miraheze tarafından satın alınırsa veya Miraheze, aksi takdirde tüm varlıklarını esasen başka bir şirkete devreder ve/veya satarsa, Miraheze, sahip olduğu tüm Kullanıcı Bilgilerini şirketin bir parçası olarak diğer şirkete aktaracaktır.

7.4 Miraheze ve Diğerlerinin Korunması. Mahkeme kararına uymak için sürümün gerekli olduğuna iyi niyetle inandığımızda Kullanıcı Bilgilerini paylaşabiliriz; yürürlükteki yasalara uymak; üçüncü bir şahıstan mahkeme celbine uymak; veya Miraheze, çalışanlarımız, kullanıcılarımız veya başkalarının haklarını, mülkiyetini veya güvenliğini korumak içindir. Bu sahtekarlık koruması için diğer şirket ve kuruluşlarla bilgi alışverişini de içerir.

7.5 Veri Analizi. Miraheze, Kullanıcı Bilgileri'nden türetilen toplu, anonim verileri wiki yöneticileri, araştırmacılar, gazeteciler, fon sağlayıcılar ve Miraheze'nin birlikte çalışmayı seçebileceği diğer üçüncü taraflarla kullanabilir, aktarabilir ve paylaşabilir. Bu veriler kişisel olarak tanımlanabilecek bilgiler içermeyecektir.

  • Personnel – Miraheze personnel and a small number of vetted volunteers may have access to user information as necessary for Miraheze to operate its business and to provide you the Services.
  • Analytics - Miraheze may collect, use, and share aggregated and anonymized Usage/User information and statistics derived from these with wiki administrators, users, or other third parties we may choose. The analytical data does not contain personally identifiable information.
  • Legal reasons - We may share Usage and/or User information where we believe it to be necessary in order to satisfy or comply with a valid court order, warrant, or subpoena, law or regulation, or other judicial or administrative order. Should your data be shared in order to comply with an aforementioned circumstance, we will notify you, via email, within fourteen (14) business days unless we are either barred from doing so by court order, we believe there to be a credible risk of harm to life or limb by disclosing the request, or you do not have a verified email address on your account.
  • Protect Miraheze and others - Miraheze may use or share Usage and/or User information if it is deemed necessary in order to protect Miraheze or others from legal threats, threats of harm, or to protect ourselves, users, or others from any other sort of threat. We may also disclose this information if we reasonably believe, in good faith, that it is necessary in order to detect, prevent, or otherwise assess and address potential spam, malware, fraud, abuse, unlawful activity, and security or technical concerns.
  • Service providers - Miraheze may share User or Usage information, where required, with third-party service providers in order to provide our Services.
  • Transfer of operations – If Miraheze's operations are transferred to another organization, Miraheze will transfer any User Information it has in its possession to the other company as part of the sale or transfer of the company or assets.

Bu Gizlilik Politikasının Yürürlük Tarihi

  • The right to access – You have the right to request copies of your personal data.
  • The right to rectification – You have the right to request that we correct any information you believe is inaccurate. You also have the right to request that we complete the information you believe is incomplete.
  • The right to erasure – You have the right to request that we erase your personal data, under certain conditions. Note that Contributions made are not subject to this clause as they are governed by applicable content license contract under which you submitted the data. In particular, you should be aware that most Creative Commons licenses require that attribution to the author of the content is provided.
  • The right to object to processing – You have the right to object to our processing of your personal data, under certain conditions.
  • The right to data portability – You have the right to request that we transfer the data that we have collected to another organization, or directly to you, under certain conditions.

Bu taleplerden herhangi birini yapmak için lütfen Veri Talebi Süreci'mizi takip edin.

11. Güvenlik Bildirimleri

Miraheze'de kişisel bilgilerinizi ifşa eden herhangi bir güvenlik ihlali konusunda bilgilendirilme hakkına sahipsiniz. Miraheze, Web Sitesinde ortaya çıkardığımız güvenlik ihlallerini kamuya açıklayacaktır. Hizmetlerin ihlal edildiğinin çok sayıda kullanıcının kişisel olarak tanımlanabilir bilgilerini ortaya çıkardığını tespit edersek, Miraheze sorunu tüm wikiler hakkında bir bildirimde duyurur. Bilgilerinizin saldırıya uğramış olması muhtemelse ve Miraheze'ye e-postanızı verdiyseniz, Miraheze size ihlalle ilgili e-posta bildirimleri gönderecektir.

Önceki sürümler

Gizlilik politikasının önceki sürümüne aşağıdaki bağlantılardan göz atabilirsiniz.

7.2. Changes to This Privacy Policy

We may update our Privacy Policy from time to time. Thus, we advise you to review this page periodically for any changes. We will notify you of any changes by posting an announcement on our Website. These changes are effective immediately after they are posted on this page and your continued usage of Miraheze after an update constitutes your acceptance of any modifications made to this policy.

8. Transfer of Information Across Borders

Your information may be transferred to, and maintained on, servers and databases located outside of your state, province, country or other governmental jurisdiction where the privacy laws may not be as protective as in your jurisdiction. Please be advised that we may transfer your information to and from any state, province, country or other governmental jurisdiction, and process it in the United States or elsewhere. By using the Services, you consent to any such transfer of your information.

Effective date

This Privacy Policy is effective as of 2016-12-10.

The last revision was made 2024-02-11.

Previous versions

You can browse previous version of privacy policy in the following links.