Gizlilik Politikası

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Privacy Policy and the translation is 96% complete.
Outdated translations are marked like this.

Bu sayfada politika, fikir birliği ve/veya personel talimatlarını içeren Miraheze'nin küresel bir politikası belgelenmektedir. Tüm Miraheze kullanıcıları bunu takip etmelidir ve yapılan değişiklikler üzerinde tartışma sayfasında tartışılmalıdır.

In the event of any differences in meaning between the original English version and a translation, the original English version takes precedence.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎português do Brasil • ‎čeština • ‎বাংলা • ‎中文 • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어
Shortcut:

Miraheze, ve Miraheze.org ("Web Sitesi") tarafından sunulan diğer uygulamalar, işlevler veya hizmetler (toplu olarak Web Sitesi, "Hizmetler" ile birlikte) aracılığıyla toplanan bilgileri nasıl kullandığımız konusunda gizliliğinizi korumaya ve şeffaf olmaya kendini adamıştır. Bu Gizlilik Politikası, Miraheze'nin Hizmetler aracılığıyla toplanan bilgileri nasıl kullandığını, topladığını ve paylaştığını açıklamaktadır. Hizmetleri kullanarak, bu Gizlilik Politikasında açıklanan uygulamaları kabul etmiş olursunuz.

Bu Gizlilik Politikasını zaman zaman değiştirebiliriz. Değişiklikleri bu sayfada yayınlayacağız, bu yüzden düzenli olarak kontrol ettiğinizden emin olun. Ayrıca, hangi bilgileri topladığımızın, bunları nasıl kullandığımızın ve varsa hangi durumlarda ifşa edildiğinin her zaman farkında olmanız için Web Sitesinde bir duyuru yayınlayarak sizi bilgilendireceğiz. Herhangi bir değişiklik gönderildikten sonra Hizmetlerimizi kullanmaya devam etmek, Şartlarda yapılan değişiklikleri kabul ettiğiniz anlamına gelir.

1. Katkılar

1.1 Genel İçerik. Genel olarak, Miraheze topluluk üyeleri tarafından yapılan tüm katkılar da dahil olmak üzere Miraheze'deki tüm içerik (sayfalar, resimler, dosyalar vb.) herkese açıktır. Hizmetler aracılığıyla yapılan içerikte yapılan her düzenlemenin tarihi, Miraheze tarafından süresiz olarak gösterilir ve saklanır. Bir madde "silinmiş olsa bile", bir web sitesi yöneticisi veya gönüllü, genel görünümden kaldırılanları görmeye devam edebilir. Miraheze'nin mahkeme kararına veya yasal sürece cevaben düzenleme geçmişini silmesi gerektiği nadir zamanların yanı sıra, kalıcı silme işleminin gerçekleşeceğine dair bir garanti yoktur.

1.2 Bireysel Katkılar. Hizmetler ("Katkılar") aracılığıyla katkıda bulunursanız veya düzenlerseniz, Katkılarınız herkese görünür olacak ve üçüncü taraf arama motorlarının arama sonuçlarında görünebilir. Miraheze'de bir hesap açtıysanız, Katkılarınız kullanıcı adınızla ilişkilendirilecektir. Miraheze'ye kaydolmadıysanız, Katkılarınız IP Adresinizle ilişkilendirilecektir.

1.3 Özel Vikiler. Bazı vikiler özel olarak işaretlenebilir, yani buradaki Katkılar normalde herkes açıklanmaz. Miraheze personeli ve az sayıda araştırılmış gönüllü, Hizmetlerimizi sağlamadaki rollerinin bir parçası olarak özel vikiler üzerindeki içeriğe erişebilir. Özel vikilerdeki içeriğe erişim, bu wikilerin yaratıcıları ve yöneticileri tarafından verilir veya iptal edilir. Viki yöneticilerinin özel bir vikide yaptığınız Katkılara erişiminizi kısıtlayabileceğini ve hatta vikinin tamamını genel içerik haline getirebileceğini unutmayın.

2. Miraheze Tarafından Toplanan Bilgiler

Hizmetlerin bir parçası olarak, Hizmetleri ("Kullanım Bilgileri") kullandığınızda sizden aşağıdaki türde bilgileri toplayabiliriz:

2.1 Kayıt Bilgileri. Hizmetlerin belirli bölümlerine erişmek için bir kayıt formu doldurmalısınız. Bu kayıt formunda, e-posta adresiniz, kullanıcı adınız ve parolanız gibi belirli kişisel bilgileri toplarız. Profil sayfanız veya Katılımcılar Sayfası gibi Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçmediğiniz sürece e-posta adresiniz gizli kalacaktır. Lütfen Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçtiğiniz şeyleri takdir edin, çünkü herkese açık olacak ve üçüncü taraf motorların arama sonuçlarında görünebilir.

2.2 Kullanıcı Adı. Ayrıca, Hizmetlerde oturum açtığınızda ve Hizmetlere Katkılarınızı belirlemek için kullanılacak bir kullanıcı adı oluşturmanız istenecektir. Yine, kullanıcı adınız herkese görünür olacak ve üçüncü taraf arama motorlarının arama sonuçlarında görünebilir.

2.3 İsteğe bağlı kullanıcı bilgileri: Kayıtlı bir kullanıcı olarak, daha fazla ayrıntıyı herkese açık olarak paylaşmayı seçebilirsiniz. Profil sayfanızda adınızı, kişisel bir web sitesini verebilir, e-posta adresinizi paylaşabilir ve kendiniz hakkında konuşabilirsiniz. Lütfen Hizmetlerin herkese açık bölümlerinde yayınlamayı seçtiğiniz şeyleri takdir edin, çünkü herkese açık olacak ve üçüncü taraf motorların arama sonuçlarında görünebilir. Sağlanırsa, adınız Hizmete Katkılarınızı tanımlamak için kullanılabilir ve üçüncü taraflar tarafından katkılarınızı ilişkilendirmek için kullanılabilir.

2.4 Kullanım Bilgileri. Miraheze, IP adresiniz, URL isteğiniz, tarayıcı türü ve isteğin tarihi ve saati gibi belirli kullanım verilerini toplayabilir. Miraheze, bu bilgileri toplamak için çerezleri (aşağıda daha ayrıntılı olarak açıklandığı gibi) veya diğer otomatik mekanizmaları kullanabilir ve bu bilgileri toplu veya bireysel olarak toplayabilir. Miraheze, Hizmetleri yönetme, yönetme ve iyileştirme, kötüye kullanımı önleme, eğilimleri analiz etme ve kullanıcı deneyiminizi uyarlama amacıyla istatistiksel amaçlar için kullanır. Ayrıca Miraheze, pazarlama, araştırma veya raporlama amacıyla bu bilgilerden türetilebilen anonimleştirilmiş kullanım istatistiklerini kullanabilir. Miraheze, Do Not Track üstbilgisini onurlandırır ve tarayıcılarında bu özelliği etkinleştiren kullanıcılardan analiz verileri toplamaz.

2.5 IP Adresi. Kayıtlı olmayan kullanıcılar tarafından yapılan katkılar, söz konusu kullanıcının IP Adresi tarafından genel olarak tanımlanacaktır.

3. Barındırılan Vikiler Tarafından Toplanan Bilgiler

Bu politika Miraheze tarafından barındırılan tüm vikiler için geçerli olsa da, Barındırılan Vikilerin operatörleri ek Kullanıcı Bilgileri toplayabilir. Miraheze bu verilerin hiçbirini saklamaz. Barındırılan Wiki tarafından toplanan ek Kullanıcı Bilgileri, bu vikinin gizlilik politikası sayfasında açıklanmalı ve geçerli yasalara uygun olarak toplanmalıdır. Bir vikinin gizlilik politikasının kapsamı dışında veya yasalara aykırı olarak veri topladığını öğrenirseniz, lütfen bu vikiyi kullanmayı bırakın ve derhal Miraheze'yi bilgilendirin.

4. Çerezler

Çerezler, Miraheze'nin bilgisayarınızda depolama için tarayıcınıza gönderebileceği küçük dosyalardır. Tanımlama bilgileri, durumunuzu ve tercihlerinizi kaydedip Hizmetleri her kullandığınızda yenileyerek Hizmetleri kullanmayı kolaylaştırır. Örneğin Miraheze, Hizmetlere döndüğünüzde sizi tanımak için çerezleri kullanabilir, böylece oturum açma kimlik bilgilerinizi yeniden göndermeniz gerekmez. Bu oturum açma bilgilerini temizlemek için, örneğin genel bir terminal kullanıyorsanız, hesabınızdan çıkış yapmanız gerekir. Birçok tarayıcı, çerezleri reddetmek veya çerezler gönderilirken uyarılmak için ayarlarınızı değiştirmenize izin verirken, Miraheze çerezleri devre dışı bırakmanızı önerir, çünkü çerezleri devre dışı bırakmanız sizi engelleyebilir ve Servislerin bazı işlevlerini etkileyebilir.

Miraheze'ye göz atmak için çerezler gerekli değildir, ancak bazı özellikler için teknik olarak gereklidir. Miraheze çerezleri aşağıdakiler için kullanır:

  • Oturum açma durumunu korumak, bir hesap kullanmak ve tercihleri ayarlamak; veya
  • İngiltere yasalarının gerektirdiği çerez uyarısını okuduğunuzda, artık bu bildirimi görmeyeceğinizden emin olmak; veya
  • İstatistiksel amaçlar için Kullanım Bilgilerinin Toplanması. Bu, tarayıcınızın bir Takip Etme başlığı gönderecek şekilde ayarlanarak devre dışı bırakılabilir. Bu verilerin kullanımı aşağıdaki Bölüm 7'nin kısıtlamalarına tabidir.

Hiçbir şekilde kişisel olarak tanımlanabilecek hiçbir bilgi, çerezleri kullanmanız yoluyla herhangi bir üçüncü tarafa açıklanmayacaktır.

5. Arşivleme

Miraheze, Hizmetler aracılığıyla toplanan Kullanıcı Bilgilerini restorasyon, arşivleme veya araştırma amacıyla süresiz olarak saklayabilir. Kişisel bilgileriniz gizli tutulur ve artık gerekmediği veya kullanılmayacağı bir zamana kadar güvenli bir şekilde saklanır.

Miraheze, 90 gün boyunca bireysel Kullanım Bilgilerini saklar ve ardından silinir.

6. E-posta İletişimi

Miraheze size Miraheze ile ilgili haberler, ürünler, teklifler, anketler veya promosyonlar içeren e-postalar gönderebilir. Ayrıca, Servislerdeki değişiklikleri, yeni servis tekliflerini veya Hizmetleri kullanımınızla ilgili diğer bilgileri size bildirmek için Miraheze'den bildirim e-postaları da alabilirsiniz. Miraheze'den tanıtım e-postaları almak istemiyorsanız, lütfen Kullanıcı Tercihler sayfanızı ziyaret edin veya bizden aldığınız e-posta mesajlarında yer alan devre dışı bırakma talimatlarını izleyin. Bununla birlikte, Miraheze'den pazarlama e-postaları almamayı seçseniz bile, Miraheze'den Hizmetleri kullanımınızla ilgili tüm e-postaları almaya devam edeceğinizi lütfen unutmayın (örneğin unutulmuş kullanıcı şifreleriyle ilgili olanlar). Miraheze'den hangi e-postaları alacağınızı ayarlamak için kontroller Tercihler sayfasındadır.

Hizmetler tarafından gönderilen otomatik iletilere ek olarak, doğrulanmış e-posta adreslerine sahip kullanıcılar birbirleriyle iletişim kurmak isteyebilir. Varsayılan olarak, doğrulanmış bir e-posta adresiniz varsa, diğer kullanıcılar size mesaj göndermek için Özel bir sayfa ("EmailUser") kullanabilir veya bunun tersi de geçerlidir. Bir mesaj göndermek için EmailUser kullandığınızda Miraheze, seçtiğiniz alıcıya e-posta adresinizi ve göndermeyi seçtiğiniz içeriği içeren bir e-posta gönderir. Başkaları sizinle iletişim kurduğunda e-posta adresiniz açıklanmaz. EmailUser işlevi Tercihler sayfasında etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakılabilir.

7. Üçüncü Şahıslarla Bilgi Paylaşımı

Genel olarak Miraheze, rızanız olmadan Kullanıcı Bilgilerini üçüncü taraflarla paylaşmaz. Bununla birlikte, Hizmetler'deki kullanıcı deneyiminizi en üst düzeye çıkarmak için aşağıdaki kişi veya kuruluşların Kullanıcı Bilgilerine erişimi olabilir:

7.1 Miraheze Personeli. Miraheze personeli ve az sayıda denetlenen gönüllü, Miraheze'nin işini yürütmesi ve size Hizmetleri sunması için gereken Kullanıcı Bilgilerine erişebilir.

7.2 Üçüncü Şahıs Hizmet Sağlayıcıları. Miraheze, Kullanıcı Bilgilerini üçüncü şahıs hizmet sağlayıcılarıyla Miraheze'ye hizmet vermesi için gerektiği şekilde üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarıyla paylaşabilir.

7.3 İşletme Devirleri. Miraheze tarafından satın alınırsa veya Miraheze, aksi takdirde tüm varlıklarını esasen başka bir şirkete devreder ve/veya satarsa, Miraheze, sahip olduğu tüm Kullanıcı Bilgilerini şirketin bir parçası olarak diğer şirkete aktaracaktır.

7.4 Miraheze ve Diğerlerinin Korunması. Mahkeme kararına uymak için sürümün gerekli olduğuna iyi niyetle inandığımızda Kullanıcı Bilgilerini paylaşabiliriz; yürürlükteki yasalara uymak; üçüncü bir şahıstan mahkeme celbine uymak; veya Miraheze, çalışanlarımız, kullanıcılarımız veya başkalarının haklarını, mülkiyetini veya güvenliğini korumak içindir. Bu sahtekarlık koruması için diğer şirket ve kuruluşlarla bilgi alışverişini de içerir.

7.5 Veri Analizi. Miraheze, Kullanıcı Bilgileri'nden türetilen toplu, anonim verileri wiki yöneticileri, araştırmacılar, gazeteciler, fon sağlayıcılar ve Miraheze'nin birlikte çalışmayı seçebileceği diğer üçüncü taraflarla kullanabilir, aktarabilir ve paylaşabilir. Bu veriler kişisel olarak tanımlanabilecek bilgiler içermeyecektir.

8. Çocuklar

Miraheze, 13 yaşın altındaki kişileri hedef alan Hizmetleri işletmez ve kişisel olarak tanımlanabilir bilgi toplamaz. Ebeveyn veya veliyseniz ve çocuğunuzun Hizmetleri kullandığının farkına varırsanız, lütfen bize bildirin; çocuğunuzun bilgilerini kaldıracağız.

9. Sınır Ötesi Bilgi Transferi

Bilgileriniz, eyaletinizin, ilinizin, ülkenizin veya gizlilik yasalarının sizin yetki alanınız kadar koruyucu olmayabileceği diğer hükumet yargı bölgelerinin dışında bulunan sunuculara ve veritabanlarına aktarılabilir ve bunlarda saklanabilir. Bilgilerinizi herhangi bir eyalet, il, ülke veya diğer devlet yargı yetkisine aktarabileceğimiz ve Amerika Birleşik Devletleri, Hollanda veya başka bir yerde işleyebileceğimizi lütfen unutmayın. Hizmetleri kullanarak bilgilerinizin bu şekilde aktarılmasını kabul etmiş olursunuz.

10. Kişisel Olarak Tanımlanabilir Bilgilerin Kopyaları, Değişiklikleri ve Silinmesi

Miraheze tarafından hakkınızda saklanan tüm kişisel olarak tanımlanabilir bilgilerin (PII) dijital bir kopyasını alma hakkına sahipsiniz. Ayrıca Miraheze'nin Hizmette topladığı veya sergilediği tüm kişisel bilgileri düzeltmemiz hakkına sahipsiniz.

Ayrıca, Miraheze tarafından saklanan PII'nin silinmesini talep etme hakkına sahipsiniz. Viki Katkıları genellikle verileri gönderdiğiniz geçerli içerik lisans sözleşmesine tabi oldukları için bu maddeye tabi değildir. Özellikle, Creative Commons lisanslarının çoğunun Miraheze'nin içeriğin yazarına atıfta bulunmasını gerektirdiğini bilmeniz gerekir.

Bu taleplerden herhangi birini yapmak için lütfen Veri Talebi Süreci'mizi takip edin.

11. Güvenlik Bildirimleri

Miraheze'de kişisel bilgilerinizi ifşa eden herhangi bir güvenlik ihlali konusunda bilgilendirilme hakkına sahipsiniz. Miraheze, Web Sitesinde ortaya çıkardığımız güvenlik ihlallerini kamuya açıklayacaktır. Hizmetlerin ihlal edildiğinin çok sayıda kullanıcının kişisel olarak tanımlanabilir bilgilerini ortaya çıkardığını tespit edersek, Miraheze sorunu tüm wikiler hakkında bir bildirimde duyurur. Bilgilerinizin saldırıya uğramış olması muhtemelse ve Miraheze'ye e-postanızı verdiyseniz, Miraheze size ihlalle ilgili e-posta bildirimleri gönderecektir.

Bu Gizlilik Politikasının Yürürlük Tarihi

  • Bu Gizlilik Politikası 2016-12-10 tarihinden itibaren geçerlidir.
  • Bu politika en son 2019-12-30 tarihinde revize edilmiştir.

Önceki sürümler

Gizlilik politikasının önceki sürümüne aşağıdaki bağlantılardan göz atabilirsiniz.