オーバーサイト

From Meta
This page is a translated version of the page Oversight and the translation is 79% complete.
OOjs UI icon eyeClosed-invert.svgOversight
ショートカット
OS

秘匿申請については、stewards[at]miraheze[dot]orgメールをお送りください絶対にオーバーサイト申請をウィキ上で行わないでください!

オーバーサイト(あるいは秘匿)とは、ページ、版、ログエントリ、およびファイルを利用者及び管理者が見ることができないように削除する権限の事です。

Unlike normal deletion or revision deletion where pages, log entries and revisions are hidden from users but not local wiki administrators, Oversight completely suppresses these and removes them from local administrators' view too, thus completely suppressing and hiding anything from the public's view. This is used in cases such as where non-public personal information is shared along with other select cases.

申請

上述のように、申請はウィキ上ではなく、stewards(at)miraheze.orgにメールを送るか、スチュワードに個別にご連絡下さい。

使用法

オーバーサイトは、第一に、無名や匿名の個人で、個人情報を公開していない人の電話番号・住所・職場・あるいはアイデンティティーのような、非公共の個人情報の除去に用いられます。これには、誤ってログアウトした状態で編集し、うっかり自身のIPアドレスを晒してしまった利用者のIPデータや、申請があった場合におけるアカウントのない編集者のIPデータの秘匿を含みます。秘匿は、この情報を除去するのに最適な手段です。

  • これには、オーバーサイトの裁量により、その他の潜在的に個人特定に繋がったり、繊細だったりすると判断された情報が含まれ得ます。

Pictogram voting info.svg Note: This may include other potentially identifying or otherwise sensitive information, subject to Oversighter discretion.

また、オーバーサイト権限者の裁量に従い、以下の状況でも利用され得ます。

  1. a)Mirahezeスタッフの申請があった場合か、b)問題が解決し、編集上訴の版を残す理由がない場合における、潜在的に名誉棄損になり得る情報の除去。
  2. Mirahezeスタッフの申請があった場合における、著作権侵害内容の除去。
  3. 自動生成され、編集履歴の妨害とならない範囲のリストや記録における、露骨な攻撃的名称の除去。「露骨な攻撃」とは、誰かに対する脅迫・嫌がらせ・侮辱・名誉棄損を明白に意図したもののことです。
    • この場合の秘匿は、ロック相当でもあるアカウントに対してのみ行われるべきです。
  4. 荒らしの除去。通常の管理的方法による除去が効果的ではない場合に、秘匿は荒らしの除去に使われ得ます。特に極端だったり一刻を争う内容だったりして、事後議論が許される場合でない限りは、荒らしの秘匿については事前に内部で議論すべきです。
  5. オーバーサイトは、その他の理由でも使用され得ます。例外を設ける予定はありませんが、その権利は維持しておきます。

Local permission

Much like CheckUser, local Oversighters may be appointed on wikis by their local community following a local election that fulfills all the requirements for steward. Stewards also require there always be a second locally appointed Oversighter in order to balance each other out. Should there ever only be one Oversighter instead of two, the local community must seek a replacement for the other Oversighter immediately and that candidate must also fulfil all requirements laid out in this section. Should they fail to find a replacement, the remaining Oversighter will lose their flag. All elections for this right will be under high scrutiny and supervision by Stewards to ensure compliance with all global policies.