מחדיל

From Meta
This page is a translated version of the page Oversight and the translation is 7% complete.
Outdated translations are marked like this.
OOjs UI icon eyeClosed-invert.svgOversight
Shortcut:
OS

לבקשות נא לשלוח אי-מייל ל-stewards[at]miraheze[dot]org לא לשלוח בקשות מחדיל בויקי!

מחדיל (או משתיק) זאת היא האפשרות למחוק דפים, תיקונים, ערכי יומן פיקוח, וקבצים מראייה פומבית, זה יכול גם להיות מוחבא ממפעילי מערכת. רק כאשר התוכן מוחבא ממפעילי מערכת הוא נקרא מוחדל/מושתק, אם לא זה פשוט נקרא מחיקת תיקון.

Unlike normal deletion or revision deletion where pages, log entries and revisions are hidden from users but not local wiki administrators, Oversight completely suppresses these and removes them from local administrators' view too, thus completely suppressing and hiding anything from the public's view. This is used in cases such as where non-public personal information is shared along with other select cases.

Requesting

כפי שצויין למעלה אין לשלוח בקשות ב-Meta אלה לשלוח אימייל ל-stewards[at]miraheze[dot]org או ליצור קשר עם דייל בדרך כלשהיא, כאשר מוודאים שאלה הם.

Usage

החדלה/השתקה בדרך כלל משמשת רק ל:

Pictogram voting info.svg Note: This may include other potentially identifying or otherwise sensitive information, subject to Oversighter discretion.

  • להחביא מידע לא פומבי ופרטי על בן אדם אמיתי. זה יכול להיות מידע עליך או על אחרים.
    • זה כולל מספר טלפון, כתובת או מיקום, שם מקום העבודה או הבית ספר, זהויות נוספות, תאריך לידע, כתובת IP וגם (החלטה של מחדיל) גם מידע אחר על זיהוי אדם.
  • להחביא מידע שהוא פרטי באופן ברור, אישי או לא-פומבי.
    • אנחנו משתיקים מידע שהוא רגיש מאוד, לא פומבי ושיכול להיות מסוכן, גם אם זה לא בדיוק עוזר "לזהות" את הבן אדם. בעבר, אנחנו השתקנו מידע כמו גיל אמיתי, תאריך לידע של מישהו צעיר, או מידע רפואי של בן אדם. הנושא הזה הוא להחלטת מחדיל.
  • להסיר מידה שהוא משמיץ כאשר אין צורך להשאיר את התיקון.
  • החדלה יכולה להיות משומשת לדברים אחרים: אנחנו לא עושים דברים אחרים בדר"כ, אך שומרים את הזכות לעשות זאת.

Local permission

Much like CheckUser, local Oversighters may be appointed on wikis by their local community following a local election that fulfills all the requirements for steward. Stewards also require there always be a second locally appointed Oversighter in order to balance each other out. Should there ever only be one Oversighter instead of two, the local community must seek a replacement for the other Oversighter immediately and that candidate must also fulfil all requirements laid out in this section. Should they fail to find a replacement, the remaining Oversighter will lose their flag. All elections for this right will be under high scrutiny and supervision by Stewards to ensure compliance with all global policies.