Häivyttäminen

From Meta
This page is a translated version of the page Oversight and the translation is 29% complete.
Outdated translations are marked like this.
OOjs UI icon eyeClosed-invert.svgOversight
Shortcut:
OS

Häivytyspyyntöjä varten lähetä sähköpostia osoitteeseen stewards[at]miraheze[dot]org. ÄLÄ lähetä häivytyspyyntöjä wikiin!

Häivytys tarkoittaa oikeutta poistaa sivuja, versioita, lokimerkintöjä ja tiedostoja käyttäjien ja ylläpitäjien näkyviltä.

Unlike normal deletion or revision deletion where pages, log entries and revisions are hidden from users but not local wiki administrators, Oversight completely suppresses these and removes them from local administrators' view too, thus completely suppressing and hiding anything from the public's view. This is used in cases such as where non-public personal information is shared along with other select cases.

Pyytäminen

Kuten edellä todettiin, älä lähetä pyyntöjä wikiin vaan lähetä sähköpostia osoitteeseen stewards(at)miraheze.org tai ota muuten yksityisesti yhteyttä ylivalvojaan.

Käyttö

Häivyttämistä käytetäään ensisijaisesti ei-julikisten henkilötietojen, kuten salanimen tai puhelinnumeroiden, kotiosoitteiden, työpaikkojen tai henkilöllisyyksien poistamiseen. Tähän sisältyy vahingossa kirjautuneiden muokkaajien IP-tietojen piilottaminen. Häivytys on ensisijainen työkalu näiden tietojen poistamiseen.

  • Tähän voi sisältyä muita potentiaalisesti tunnistettavia tai arkaluonteisia tietoja häivyttäjän harkinnan mukaan.

Pictogram voting info.svg Note: This may include other potentially identifying or otherwise sensitive information, subject to Oversighter discretion.

Sitä voidaan käyttää myös seuraavissa olosuhteissa häivyttäjän harkinnan mukaan:

  1. Mahdollisesti herjaavien tietojen poistaminen joko: a) Mirahezen henkilökunnan pyynnöstä; tai b) kun tapaus on selvä, eikä ole toimituksellista syytä säilyttää versiota.
  2. Tekijänoikeusrikkomusten poistaminen Mirahezen henkilökunnan pyynnöstä.
  1. Räikeästi hyökkäävien tunnusten piilottaminen automaattisissa luetteloissa ja lokeissa, jos tämä ei häiritse muokkaushistoriaa. Räikeä hyökkäys on ilmeisesti tarkoitettu halventamaan, uhkaamaan, herjaamaan, loukkaamaan tai häiritsemään jotakuta.
    • Tämä tulisi tehdä vain tileille, jotka ovat myös lukituksen arvoisia.
  1. Vandalismin poistaminen. Häivyttämistä voidaan josks käyttää vandalismin poistamiseen, jonka poistaminen tavanomaisilla hallinnollisilla toimenpiteillä ei riitä. Vandalismin tapauksista on keskusteltava sisäisesti ennen häivyttämistä, elleivät ne ole erityisen räikeitä tai herkkiä.
  2. Häivyttäistä voidaan käyttää muistakin syistä: Emme todennäköisesti tee muita poikkeuksia, mutta pidätämme oikeuden tehdä niin.

Local permission

Much like CheckUser, local Oversighters may be appointed on wikis by their local community following a local election that fulfills all the requirements for steward. Stewards also require there always be a second locally appointed Oversighter in order to balance each other out. Should there ever only be one Oversighter instead of two, the local community must seek a replacement for the other Oversighter immediately and that candidate must also fulfil all requirements laid out in this section. Should they fail to find a replacement, the remaining Oversighter will lose their flag. All elections for this right will be under high scrutiny and supervision by Stewards to ensure compliance with all global policies.