ওএটিএইচ প্রমাণীকরণ

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page OATHAuth and the translation is 70% complete.
Other languages:
English • ‎español • ‎magyar • ‎বাংলা • ‎日本語

Miraheze uses OATHAuth, an extension for adding two-factor authentication (2FA) to your Miraheze account.

দ্বি-গুণক প্রমাণীকরণ সক্ষম করা

It can be enabled by following the steps on Special:OATH. For the TOTP codes, a TOTP app is needed. There are various apps available, including, but not limited to andOTP for Android, Google Authenticator for iOS and WinAuth for Windows devices.

'আপনার পুনরুদ্ধার কোডগুলি লিখে রাখুন এবং সেগুলি একটি নিরাপদ স্থানে সংরক্ষণ করুন। প্রতি the section belowআপনি যদি আপনার ডিভাইস এবং আপনার পুনরুদ্ধার কোডগুলি হারান তবে আপনার অ্যাকাউন্টে অ্যাক্সেস ফিরে পাওয়া কঠিন হতে পারে! '

আপনার অ্যাকাউন্টটি পুনরুদ্ধার করা হচ্ছে

দ্বি-ফ্যাক্টর প্রমাণীকরণ অক্ষম করা (যখন অ্যাকাউন্টে লগ ইন করা হয়নি) কেবলমাত্র ডাটাবেসে বিশ্বব্যাপী অ্যাকাউন্টের তথ্য সম্পাদনা করেই করা যেতে পারে, যা দিয়ে করতে হবে System administrators.

দুর্ভাগ্যক্রমে যেহেতু বেশিরভাগ লোকেরা তাদের অ্যাকাউন্টগুলিতে অ্যাক্সেস হারানোর আগে ইতিবাচকভাবে নিজেকে চিহ্নিত করে না, মীরাহেজে সিস্টেম প্রশাসকদের যদি অ্যাকাউন্ট থেকে লক আউট হওয়ার দাবি করা কেউ আসলেই তারা বলে তবে তা খুঁজে বের করতে বেশ কষ্ট করতে পারে।

There are two options for recovering your account, which may or may not be applicable to a user's specific case:

  • Miraheze system administrators have absolute discretion as they may technically speaking remove two-factor authentication from any account. Usually, this is only done if the account belongs to someone that the system administrator believes they can positively identify, such as people who frequently talked to them via IRC or email before the incident.
  • The second method would be to identify yourself via a user committed identity before losing access to your account. In the event that your account is compromised, you could privately reveal the entire secret phrase to a system administrator, who would hash the phrase to verify your identity. Please choose your secret string wisely as system administrators have sole discretion in determining whether or not this method is enough to identify you.

'দয়া করে আরও বিশদ দেখুন here'