ManageWiki

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page ManageWiki and the translation is 78% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎español • ‎français • ‎italiano • ‎magyar • ‎português do Brasil • ‎suomi • ‎svenska • ‎русский • ‎עברית • ‎العربية • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語
Automatic expiration.png

It is hoped that this page will be updated with the latest content. If you come to this page, an editor can edit this page to help.
To Viewers: The content of this article may be out of date.

ManageWiki a Miraheze számára kifejlesztett MédiaWiki kiterjesztés, mely lehetővé teszi a wiki adminisztrátorainak, bürokratáinak vagy helyi alapítóinak, hogy egyszerűen módosítsák a wikik beállításait. Képesek alapvető dolgokra, például a logó megváltoztatására, olyan kiterjesztések engedélyezésére, mint a VisualEditor vagy a Flow, létrehozhat felhasználói csoportokat és testre szabhat minden olyan műveletet, melyet egy adott felhasználói csoport többek között (nem) tehet meg.

Hozzáférés

Alapértelmezés szerint a bürokraták képesek hozzáférni a Special:ManageWiki oldalhoz, azonban bármely, a managewiki engedéllyel rendelkező felhasználó hozzáférhet az oldalhoz.

Áttekintés

Alapbeállítások

  • Adatbázis neve - A ManageWiki első lehetősége a wiki adatbázis neve. Ez megegyezik a wiki aldomainjével (*.miraheze.org) amikor először kérték, kivéve a wiki utótagot.
  • Sitename - A második lehetőség a wiki neve. Ez általában egy rövid szó vagy kifejezés, mely összefoglalja a wiki célját vagy tárgyát. Ez egy teljes névtér neve is a wikiben, általánosítva a Project:névtér. Például itt, ebben a wikiben (Meta), a projekt névterét a Meta:About vagy Project:About hivatkozással lehet elérni.
  • Privát - A Privát jelölőnégyzet módosítja a wiki láthatóságát. Bármely wikit, melyben engedélyezve van ez a funkció, csak a rendszergazda vagy a groups felhasználók olvashatják.
  • Zárt/Inaktív - A Zárt és Inaktív jelölőnégyzetek automatikusan engedélyezve vannak, amikor a wiki elkezd teljesíteni a Nyugalmi házirend követelményeit. Ha ezek közül bármelyik be van jelölve a wikiben, és folytatni szeretnéd a projektet, letilthatod őket, és folytathatod a szerkesztést. Felhívjuk figyelmedet, hogy a Zárt wikiben nem lehet szerkeszteni.
  • Nyelv - A harmadik lehetőség a nyelvre vonatkozik, és annak a nyelvnek kell lennie, amellyel a wiki olvasható. Megváltoztatod az interfész nyelvét a kiválasztott nyelvre az összes felhasználó számára, de lehet a felhasználó preferenciáin keresztül is megváltoztatható. Ha a wiki nem a kiválasztott nyelven jelenik meg, akkor először ellenőrizd, hogy nincs-e más nyelv kiválasztva a beállításokban, majd tegyél hibajelentést a phabricator oldalon.
  • Kategória - Ezek után a kategória opciója áll rendelkezésre. Ez az opció lehetővé teszi, hogy a wikidet egy általad választott kategóriába sorolja, mely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyebben megtalálják a wikidet a WikiDiscover kereső segítségével. Ha a wiki nem illik a kategóriák egyikébe sem, nyugodtan kérj egy újat a phabricator oldalon.

További beállítások (a Miraheze esetében)

Anti Spam

  • AbuseFilter Actions - The possible actions that can be taken by abuse filters. When adding a new action, check if it is restricted in $wgAbuseFilterRestrictions and, if it is, don't forget to add the abusefilter-modify-restricted right to the appropriate user groups.
  • Autoblock Expiry - The number of seconds before autoblock entries expire.
  • Allows blocking users to restrict talk page access - If checked, this will add a "Editing their own talk page" checkbox on Special:Block when blocking users.

Beta

Enable Echo Cross Wiki Beta Feature - If checked, this will allow users to receive notifications from other wikis.

  • Lassú elemzőfunkciók engedélyezése - Az elemző függvények olyan "varázsszavak," melyek értéket vagy függvényt adnak vissza, például időt, webhely részleteit vagy oldalneveket. Example: {{PAGENAME}} outputs ManageWiki/hu - az aktuális oldal. További információ itt.
  • Karaktersorozat-funkcionalitás engedélyezése - Ez az opció néhány funkciót támogat az alapvető karakterlánc-kezeléshez. Példa: #pos függvény egy adott keresési kifejezés pozícióját adja vissza a karakterláncban. További információt a Médiawiki dokumentációjában találhatsz page.
  • Apple Touch Icon - Favicon Apple mobil eszközökhöz. Hogyan adhatsz hozzá egyet, olvasd el a lent.
  • Default Skin - Ez megváltoztatja a vizuális felületet a kiválasztott felületre az összes felhasználó számára, azonban a felhasználói beállítások segítségével egyénileg megváltoztatható.
  • Favicon - A favicon egy parancsikon, mely megjelenik a látogató böngészőjének címsorában és a könyvjelzők oldalán. Leggyakrabban a logó egy kisebb változata. Hogyan adhatsz hozzá te is egyet, olvasd el lent.
  • Timezone - Ez a wikis órádat az összes felhasználó számára kiválasztott időzónához igazítja, azonban a felhasználó preferenciáival megváltoztatható.
  • Logo - Ez felváltja a Miraheze alapértelmezett logóját. Lásd: lent.
  • Enable VisualEditor Wikitext mód engedélyezése - Ez az opció lehetővé teszi a Wikitext szintaxisának olvasását a VisualEditoron.
  • Tartalmi Licenc - A Miraheze minden wikit alapértelmezés szerint a CC-BY-SA 4.0 alatt licencelt, bár ez megváltoztatható másik támogatott licencre. Ha egy másik licenc alapján szeretnéd közzétenni a wiki tartalmát, kérjük, jelezzed nekünk, hogy elérhetővé tegyük a számodra. Ne feledd, hogy a wiki licencének módosítása hatással lehet a közösségedre, és ezt nem szabad könnyedén megtenni. További információ: https://freedomdefined.org/Licenses.

Média

Media options on ManageWiki
  • Fájlfeltöltések engedélyezése - Jelöld be vagy töröld ezt a lehetőséget, ha engedélyezni vagy tiltani szeretnéd a fájlok feltöltését a wikidre.
  • Fájlfeltöltés engedélyezése URL segítségével - Alapértelmezés szerint a Miraheze csak helyi médiáról engedélyezi a fájlok feltöltését, de ezzel az opcióval távolról is fel lehet tölteni fájlokat más webhelyekről.
  • Fájlfeltöltések engedélyezése URL segítségével a Speciális: Feltöltés oldalon - Ez az opció hozzáad egy szövegdobozt a Special:Upload oldalhoz, mely lehetővé teszi fájlok feltöltését bármilyen URL-ről.
  • Wikimédia Commons fájlok engedélyezése - Ez az opció lehetővé teszi a Wikimédia Commons fájl adatbázis használatát a wikidben.* Régi indexképek megjelenítése a leíró oldalon - Meg kell-e jeleníteni a régi indexképeket a kép részletes oldalán.
  • Régi indexképek megjelenítése a leíró oldalon - Meg kell-e jeleníteni a régi indexképeket a kép részletes oldalán.

Kiterjesztések & Felületek

ManageWikiSkins.png

Special:ManageWiki/extensions felsorolja az összes kiterjesztést és felületet, melyeket jelenleg engedélyeztünk a Miraheze használatára. Egy kiterjesztés vagy felület engedélyezéséhez vagy letiltásához egyszerűen jelöld be vagy töröld a jelölést a neve mellett, és ne felejtsd el elmenteni a módosításokat.

Minden kiterjesztés neve jelenleg a mediawiki.org kiterjesztés dokumentációs oldalára hivatkozik, mely hasznosnak bizonyulhat ahhoz, hogy általános segítséget találj bármilyen kiterjesztéshez, mellyel dolgozol. Ha valamelyik link nem működik, kérjük, tudasd velünk, hogy kijavíthassuk.

Egyes bővítmények neve mellett egy ikon található, ami azt jelenti, hogy további információk vannak, melyekről a kiterjesztés engedélyezése előtt tudnod kell. Ezek közül a kiterjesztések közül többnek további munkára lehet szüksége az engedélyezéshez, és ehhez rendszergazdai segítség szükséges. Más kiterjesztések egyszerűen nem kompatibilisek egymással, és együttesen engedélyezik a wikid funkcionalitását. Ne aggódj, a szoftver elutasítja a változtatásokat, ha netán két ütköző kiterjesztést engedélyezni szeretnél.

Felületek

An up-to-date list of skins can be found here.

Nem feltüntetett kiterjesztések vagy felületek

Ha más kiterjesztéseket vagy felületeket szeretnél engedélyezni a wikidben, melyeket nem látsz a listán, kérjük a funkció kérés oldalon jelezd.

Csoport kezelés és engedélyek

ManageWiki/permissions felsorolja a wikidben levő csoportokat, valamint az összes engedélyt, melyet megadhatsz vagy visszavonhatsz egy adott csoport minden tagjának. Létrehozhatsz kedved szerint egy új felhasználói csoportot, vagy visszaállíthatod az összes beállítást az alapértelmezettre.

Alapértelmezett csoportok & engedélyek

Név Leírás Engedélyek
* A wiki minden látogatója, beleértve azokat is, akik nem jelentkeznek be Special:ListGroupRights
user Minden bejelentkezett felhasználó
(auto)confirmed Minden bejelentkezett felhasználó, aki megfelel bizonyos küszöböknek
bot A botok a szkriptek által futtatott wikik felhasználói
sysop Adminisztrátorok. Megbízható felhasználókhoz rendelhető, engedélyt adva nekik adminisztrációs feladatok elvégzésére
bureaucrat Ugyanazok az engedélyek, mint az Adminisztrátorok, de képesek a felhasználókat adminisztrátorokká emelni vagy lefokozni
autopatrolled Ezeknek a felhasználóknak a szerkesztését automatikusan ellenőrzik (jóváhagyják). Ezen felül járőrözhetnek a szerkesztéseknél más felhasználóknál
rollbacker Hozzárendelhető megbízható felhasználókhoz (például egy moderátorhoz) annak érdekében, hogy gyorsan visszaállíthassák a szerkesztéseket

Namespaces

You can manage your wiki's namespaces from Special:ManageWiki/namespaces.

Editing Existing Namespaces

If you would like to edit an existing namespace, please go to Special:ManageWiki/namespaces and select the namespace from the dropdown on that page.

Creating a New Namespace

If you would like to create a new namespace, you can also do so using Special:ManageWiki/namespaces. Please type the name of the namespace you want to create in the textbox under the section "Create new namespace" and click "Create Namespace".

GYÍK

Hogyan változtathatom meg a logómat/faviconomat?

A wiki logójának és faviconjának módosításához meg kell adnod egy adott URL címet az opció alatti szövegmezőbe. Ez az URL mindig https://static.miraheze.org/yourwiki/XX/XX/File_name.X formátumban legyen, ahol X stand-in karakter, mely a fájltól függően eltérő lehet. Az URL megszerzéséhez kövesd az alábbi egyszerű lépéseket:

  1. Amint a feltöltés befejeződött, átirányít a képedre.
  2. Kattints a jobb gombbal a képre, és válasszad ki a "Kép helyének másolása" lehetőséget, vagy húzd át a képet egy új fülre a böngésződben.
  3. Másold az aktuális oldal URL-jét (csak a http-t használd, hacsak nem ez az egyetlen támogatott protokoll. A https-t mindig használd, ahol lehetséges)

Ha végeztél, feltétlenül töröld a böngésződ gyorsítótárát a frissített kép megtekintéséhez. Felhívjuk figyelmedet, hogy a változás nem feltétlenül azonnali, és több percig is eltarthat.

Hogyan készíthetek biztonsági másolatot a ManageWikim beállításairól?

A ManageWiki beállításai ugyanúgy menthetőek, mint a wiki, a Special:DataDump használatával.

További segítség

Ha továbbra se működik valami, vagy nem vagy biztos valamiben a ManageWiki kapcsán, kérjük, nyugodtan vedd fel velünk a kapcsolatot és mi nagyon szívesen segítünk.

Lásd még

  • Megtekintheted a ManageWiki Phabricator projektet [phab:project/profile/26/ itt].
  • Megtekintheted a ManageWiki forráskódot a [github:miraheze/ManageWiki GitHub] oldalunkon.