Interwiki adminisztrátorok

From Miraheze Meta, Miraheze's central coordination wiki
This page is a translated version of the page Interwiki administrators and the translation is 7% complete.
Outdated translations are marked like this.
Interwiki administrators
Shortcut:
IA

Interwiki administrators are users who can edit the interwiki table upon request. The term refers to two types of users, global interwiki administrators who can edit the interwiki table of all wikis (excluding the global one on Meta which only Meta administrators can) or local interwiki administrators who can only edit the interwiki table of one wiki.

Az interwiki megváltoztatására vonatkozó kéréseket a Közösségi üzenőfalon lehet benyújtani, ha a wikiben nincsenek helyi interwiki adminisztrátorok.

Az interwiki adminisztrátoroknak mindent ellenőrizniük kell, mielőtt hozzáadnák az interwikihez, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az nem rosszindulatú.

Global interwiki administrators

Global interwiki administrators (global-interwiki-admin) are users who may edit the interwiki table of any wiki upon request except the interwiki table on this wiki, Meta, which also serves as the global interwiki table as only Meta administrators may do that.

Global interwiki administrators should not add or alter interwiki prefixes on wikis where they do not hold bureaucrat rights, unless local bureaucrats or the local community requests it, or where they have otherwise been provided with a local authorization, ratified by a local bureaucrat, to add interwiki prefixes on a discretionary basis. Global interwiki administrators may remove malicious interwiki prefixes from the local interwiki table without prior consultation of the local community.

Appointment

Global interwiki administrators are elected by users. Candidates may nominate themselves, or be nominated by another user, for the global permission at Requests for global permissions. Candidates should articulate a clear reason for requesting the permission, and other community members having created their accounts before the permissions request in question may express supportive, opposing, or neutral views. Additionally, any community member may and is encouraged to ask pertinent questions related to the candidate's suitability, technical knowledge, relevant experience, aptitude, and similar. The request will be considered successful if:

  • there is a support ratio of at least 80%
  • a period of one week has passed since it started

Jogosultsági kritériumok és igénylés

Globális interwiki adminisztrátorok

Az Interwiki adminisztrátorait a felhasználók szavazzák meg. Azonban a következő feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy a felhasználó jogosult legyen szavazni. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, előfordulhat, hogy a felhasználó nem jogosult az $iw-admin jogra, és a támogató szavazatok nem számítanak. A jelöltnek:

  • Legalább 1000 globális szerkesztés legyen a Miraheze-én (egynél több wikiben) (Megjegyzés: Ezek a szerkesztések nem állhatnak más wikik tartalmának közvetlen másolásából/beillesztéséből, azokat a felhasználónak kell szerkesztenie)
  • Legalább 2 hónapja legyen Miraheze fiókja és
  • Valamilyen módon vegyen részt a közösségi ügyekben (a közösségi üzenőfalakon folytatott beszélgetésekben, stb)

Helyi interwiki adminisztrátorok

A helyi interwiki adminisztrátoroknak a következő feltételeket kell teljesíteniük a kérés előtt:

  • Legyen $bureaucrat joga a helyi wikiben;
  • Rendelkezzen Miraheze fiókkal (a) legalább két (2) hétig a kérés előtt, vagy (b) a fenti két (2) hónapos globális felhasználói élettartamra vonatkozó követelmény;
  • Legyen (a) 500 szerkesztése a helyi wikiben, ha szükséges, vagy (b) a fenti 1000 globális szerkesztése; és,
  • Tartsa be a helyi interwiki adminisztrátorok kiválasztására vonatkozó további helyi szabályokat

Eligibility criteria and requesting

Local interwiki administrators must meet the following conditions to be eligible for local interwiki administrator:

  • Hold bureaucrat rights on the local wiki;
  • Have had a Miraheze account for (a) at least two (2) weeks before requesting or (b) the two (2) month global user longevity requirement above;
  • Have made either (a) 500 edits on the local wiki where requested or (b) the 500 global edit requirement above; and,
  • Comply with any additional local rules governing the selection of local interwiki administrators

The wiki the request is for must have at least 5 active users (5 edits in the last 30 days). If this criterion is not met then local interwiki administrators may not be elected.

A helyi interwiki adminisztrátorainak szóló kérelmeknek a wiki megfelelő helyi helyszínén kell lenniük, és egy Intézőnek tájékoztatnia kell a kérést a helyi választások befejezése után a (intézők belátása szerint, a nem - kodifikált globális egyezmények, a helyi választások nyitva tartásának minimális időtartamára vonatkoznak). Megjegyezzük, hogy a sikeres választásokhoz jelenleg nincs minimális támogatási arány, és a helyi választások lezárultával a felek közötti választás lehetséges.

Visszavonás

Loss of local bureaucrat rights

If a local interwiki administrator loses the bureaucrat right for any reason, they will also lose their local interwiki administrator rights as they are no longer eligible for the position.

Ha az $iw-admin bármilyen rosszindulatú webhelyet ad hozzá az interwikihez, akkor figyelmeztetés nélkül azonnal visszavonható.

Inactivity

Global interwiki administrators who do not participate in the community in some form (such as adding or modifying interwiki prefixes, responding to questions on the Community noticeboard, IRC or Discord, etc.) for six (6) months will be deemed inactive and may have their global permissions removed by a Steward, after taking account activity on all wikis and related Miraheze platforms.

Az interwiki adminisztrátorok listája

  • Page last updated: 16 április 2023
  • Total number of global interwiki administrators: 5

None currently

Timeline of past and current Global Interwiki administrators

The following is a chart of global interwiki administrators.
User:BrandonWMUser:NotArachamUser:BukkitUser:Agent IsaiUser:UgochimobiUser:RedminUser:Universal OmegaUser:DmehusUser:TBCtableEXUser:黑底屍User:Shaunak ChakrabortyUser:開拓者User:CnocBrideUser:Hispano76User:AlvaroMolina

Background

The following Requests for Comment and discussions helped shape this policy:

Lásd még

  • Az interwiki-admin globális engedélyeinek listáját lásd ezen az oldalon
  • Az interwiki admin globális csoport tagjainak listáját lásd ezen az oldalon