Administrateurs interwiki

From Meta
This page is a translated version of the page Interwiki administrators and the translation is 10% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎magyar • ‎suomi • ‎svenska • ‎বাংলা • ‎日本語 • ‎한국어

Interwiki administrators Les administrateurs interwiki sont des utilisateurs qui peuvent modifier la table interwiki sur demande, mais pas la liste globale qui reste restreinte à administrateurs méta. Les administrateurs interwiki peuvent être globaux (capables d’éditer tous les wikis) ou locaux (seulement d’éditer certains wikis).

Les administrateurs Interwiki sont tenus de vérifier chaque lien avant de l'ajouter à Spécial:Interwiki, pour vous assurer que ce n'est pas malveillant.

Les demandes de modification d'Interwiki doivent être effectuées sur Tableau d'affichage communautaire si aucun administrateur interwiki local n'existe sur le wiki.

Les administrateurs Interwiki sont votés par les utilisateurs. Cependant, les conditions suivantes doivent être remplies pour que l'utilisateur puisse voter. Si ces conditions ne sont pas remplies, l'utilisateur peut ne pas être candidat à 'interwiki-admin' et les votes de soutien n'auront aucune importance. Un candidat doit:

Global interwiki administrators

Interwiki administrators are voted by users. However, the following conditions must be met in order for the user to be eligible to be voted. If these conditions are not met, the user may not be a candidate for interwiki-admin and any support votes will not matter. A candidate must:

  • Avoir au moins 1000 éditions globales totales sur Miraheze (sur plus d'un wiki) (Remarque: ces éditions ne peuvent pas consister en un copier/coller de contenu directement depuis d'autres wikis, elles doivent être éditées par l'utilisateur).
  • Ont leur compte Miraheze depuis au moins 2 mois
  • Être impliqué d'une manière ou d'une autre dans les affaires de la communauté (dans les discussions sur le tableau d'affichage communautaire, etc.)

Les demandes d’administrateur global Interwiki doivent être effectuées sur Demandes de droits mondiaux et les demandes d’administrateur interwiki local doivent se trouver sur le site approprié sur le wiki et Intendant informé de la demande après une semaine. Les administrateurs interwiki locaux doivent détenir les droits des bureaucrates sur le wiki local pour être éligibles.

Local interwiki administrators

Local interwiki administrators must meet the following conditions prior to requesting:

  • Hold bureaucrat rights on the local wiki;
  • Have had a Miraheze account for (a) at least two (2) weeks prior to requesting or (b) the two (2) month global user longevity requirement above;
  • Have made either (a) 500 edits on the local wiki where requested or (b) the 1,000 global edit requirement above; and,
  • Comply with any additional local rules governing the selection of local interwiki administrators

Requests for local interwiki administrator should be on the suitable local venue on the wiki and a Steward informed of the request after the local election is complete (steward discretion, in accordance with non-codified global conventions, applies with respect to the minimum time period a local election is to remain open). Note there is currently no minimum support ratio for a successful election, and an election by acclamation is possible when the local election concludes.

Révocation

Si un administrateur interwiki ajoute un site malveillant à interwiki, il peut immédiatement être révoqué sans avertissement.

List of Interwiki administrators

  • Page last updated: 29 janvier 2021
  • Total number of interwiki administrators: 9
+/- User name Languages spoken Other rights Freenode nickname on IRC
AlvaroMolina es-N, ca-3, en-3, pt-2
CnocBride en-N, ga-1 autopatrolled, rollbacker, wiki creator
Dmehus en-N adminstrator, interface administrator, wiki creator, steward dmehus
Hispano76 es-N autopatrolled, rollbacker, wiki creator hispano76
R4356th en-4, bn-N patroller, translation administrator, wiki creator R4356th
Shaunak Chakraborty hi-N, bn-2, en-1 autopatrolled
TBCtableEX en-N, fr-5, es-4, ja-4, no-3, it-2, ko-3, nl-3 patroller, translation administrator, wiki creator
Universal Omega en-N patroller, rollbacker, interface administrator, wiki creator, system administrator Universal_Omega
黑底屍

See also

  • Voir cette page pour une liste des permissions globales d'interwiki-admin
  • Voir cette page pour une liste des membres du groupe global