Глобальная блокировка

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Global locks and the translation is 11% complete.
Outdated translations are marked like this.
Global locks
Global locks are technical measures employed against user accounts to prevent them from logging in.

Error: no text specified (help).

Глобальная блокировка — техническая мера, которую стюарды и глобальные системные операторы могут использовать для предотвращения входа учетной записи в любую вики на Miraheze, тем самым полностью блокируя доступ к учетной записи. Когда учетная запись заблокирована, все попытки войти в нее не удастся. Обычно он применяется к учетным записям, предназначенным только для вандализма, учетным записям только для спама, скомпрометированным учетным записям или очень опасным учетным записям, которые были замечены с использованием нескольких вики. Учетную запись, которая была глобально заблокирована, также можно настроить так, чтобы ее имя пользователя было скрыто во всех журналах; это используется для подрывных или неуместных имен.

Unlike a local ban where users are still logged in despite restrictions placed on their account and can do some minimal things (including editing their talk page or emailing users if local administrators allow them to), global locks log users out of their account and prevent them from even being able to log in. Global locks are usually applied to vandalism-only accounts, spam-only accounts, compromised accounts, or highly disruptive accounts that have been spotted abusing multiple wikis. Accounts that have been globally locked can also be configured to have their usernames hidden on all logs; this is used for disruptive or inappropriate names.

Чтобы запросить глобальную блокировку, используйте Доска объявлений стюардов.

Чтобы обжаловать глобальную блокировку, отправьте электронное письмо по адресу stewards(at)miraheze.org

См. также