Dormansi Politikası

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Dormancy Policy and the translation is 100% complete.

Orijinal İngilizce sürüm ile bir çeviri arasında herhangi bir anlam farklılığı olması durumunda, orijinal İngilizce sürümü öncelik kazanır.
Other languages:
Basa Banyumasan • ‎English • ‎Tagalog • ‎Tiếng Việt • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎italiano • ‎português do Brasil • ‎sicilianu • ‎suomi • ‎svenska • ‎اردو • ‎العربية • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(简体)‎ • ‎中文(繁體)‎ • ‎日本語 • ‎한국어
Shortcut:
DP

Politikanın son düzenlendiği tarihi: 2021-06-12.

Dormansi

Hareketsiz bir viki, 60 gün veya daha uzun bir süre boyunca hiçbir etkinliğin gösterilmediği bir vikidir.[1] Hareketsiz vikiler etkin değil olarak kabul edilir ve hala sunucu kaynaklarını (viki veritabanı için disk alanı gibi) kullandıkları için, onları kapatmamız (veya silmemiz) gerekir. 45 gün sonra, kullanıcılara daha aktif olmaları gerektiğini hatırlatmak için vikiye bir site bildirimi yerleştirilebilir. Bu başlık en az 15 gün (en az 60 gün toplam hareketsizlik) yerleştirildikten sonra, viki otomatik olarak kapatılır/kilitlenir (salt okunur hale getirilir). Viki bürokratları konuşma sayfalarında (etkilenen vikide) ve e-posta yoluyla (kullanıcı Special:Preferences sayfasında onaylanmış bir e-posta adresi belirlediyse) ve benimseme (#Benimseme) kapanıştan iki hafta sonra izin verilmelidir. Hiçbir kullanıcı bir vikinin kapatılmasından en az 120 gün sonra (minimum 180 gün/6 ay hareketsizlik) bir vikinin benimsenmesini talep etmediyse ve hala etkin değilse, silinmiş olarak işaretlenecektir. Bundan iki hafta sonra, kalıcı olarak silinmeye uygun hale gelecektir.

Uyarılar uygun şekilde yerleştirilmezse sonraki adıma geçmeden önceki süre (kullanım -> etkin değil -> hareketsiz -> kapalı/kilitli -> silinmiş) artmalıdır. Kullanıcılar, isterlerse, her bildirimden sonra sorunu çözmek için minimum bir zamana sahip olacaklardır. İşte kaynak için bir tablo:

Stage Minimum time since last notice Minimum total time Minimum time if 0 contributions
Wiki Created N/A N/A N/A
Inactive Warning 45 45 30
Closure 15 60 N/A
Adoption Notice 14 74
Eligible for deletion 106 180 60
Deleted (when required) 14 194 60

Katkısı olmayan vikiler

Kelimenin tam anlamıyla 0 katkısı olan vikiler (varsayılan ana sayfa, düzenleme yok, kullanıcı hakları değişikliği yok, hiçbir şey), viki oluşturulduktan 60 gün sonra SİLME için uygun olabilir. Bunun nedeni, bu kullanıcıların büyük olasılıkla viki veya Miraheze'lerini hep birlikte unutmaları ve vikinin hiçbir amaca hizmet etmemesidir. Bir viki oluşturulduktan 30 gün sonra, herhangi bir kullanıcıdan 0 katkı varsa, o vikideki MediaWiki:Sitenotice bu politika hakkında bilgi sağlamak için güncellenecektir. Başka bir 30 gün sonra, MediaWiki:Sitenotice için yapılan düzenlemeler tek katkı ise (bu, hala hiç katkı olmadığı anlamına gelir), viki silinmeye uygun olabilir.

Dormansi Politikasından muafiyetler

Vikinin kapatılmaması veya silinmemesi için geçerli bir nedeniniz olduğunu düşünüyorsanız, her ne olursa olsun, lütfen bir kâhya ile iletişime geçin, böylece vikinizin kapatılmaması/silinmemesi gerektiğini not edebiliriz.

Bir vikinin kapatılmasını önlemenin nedenleri arasında, bunlarla sınırlı olmamak üzere, şunlar bulunur:

  • Pek çok bilginin zaten vikide bulunduğu ve aktif olarak düzenlenmesine gerek olmayan vikiler okunmak üzere yapılmıştır.
  • Zamana dayalı toplantılar için yapılmış vikiler, yani iki yılda bir veya yıllık etkinlikleri planlamak için kullanılan vikiler.
  • Diğer istisnalar

Bu muafiyetten yararlanabilmek için,

  • Vikide yerel haklara sahip olmalısınız.
  • Vikinin şu anki durumuna önemli ölçüde dahil olmuş olmalısınız.
  • Yukarıdaki nedenlerden en az birini karşılamalısınız.
  • Ve küresel olarak bir miktar etkinlik belirtisi göstermelisiniz
    • Bu, meta konusunda küresel bir çalışana bir mesaj, Stewards' noticeboard ile ilgili bir not veya söz konusu vikiye yerel katkılar içerebilir.

Politikadan muafiyet talep eden vikiler, duruma göre ele alınacaktır. Bir muafiyet tanınan vikiler, Dormancy Policy/Exceptions sayfasında listelenecektir. Vikilere çeşitli derecelerde muafiyet de verilebilir, örneğin, izin verilen hareketsizlik için farklı zaman dilimleri, faaliyet yönergelerini karşılamak için farklı gereksinimler veya kuraldan tam muafiyet.

Dormansi Politikasının istisnaları

Yukarıdaki muafiyetlere benzer şekilde, bu politikanın istisnaları olarak kabul edilen birkaç viki vardır. Dormansi Politikası hiçbir zaman Meta Viki (bu merkezi proje viki), loginwiki (teknik nedenlerle gereklidir), commonswiki (merkezi resim deposu), cvtwiki, conductwiki veya personel viki (iç koordinasyon için kullanılan) uygulanmayacaktır.

Benimseme

Bir viki otomatik olarak kapatıldıktan 14 gün sonra (en az 74 gün hareketsizlik) herhangi bir iyi niyetli kullanıcı tarafından benimsenmeye uygun olacaktır. Kullanıcı belirli etkinlik kurallarını (herhangi bir vikide) karşılamalı, viki üzerinde okuma haklarına (viki özelse) ve benimseme talebinde bulunmak için bir neden sunmalıdır. Ayrıca, bir kullanıcı yalnızca her vikinin benimsenmesini talep edemez.

Bir hafta sonra, bir kâhya benimseme talebine tekrar bakacak. Benimseme talebinde bulunan birden fazla kullanıcı varsa, bir kâhya, diğer kullanıcıların görüşlerine ve kullanıcının söz konusu vikiye katılımına dayanarak vikiyi kimin benimseyebileceğine karar verecektir. Bir benimseme talebi kabul edildikten sonra, kullanıcı viki üzerinde hizmetli ve bürokrat hakları kazanacak, viki için özellikler ve yapılandırma değişiklikleri talep edebilecek ve eski kullanıcılardan hakları kaldırma seçeneğine sahip olacaktır.

Silme

Hiçbir kullanıcı bir vikinin kapatılmasından en az 120 gün sonra (minimum 180 gün/6 ay hareketsizlik) bir vikinin benimsenmesini talep etmediyse ve hâlâ etkin değilse, silinmiş olarak işaretlenir. Bu, vikiyi herkes için erişilemez hâle getirecektir (sadece salt okunur değil). Bir viki silinmiş olarak işaretlendikten sonra, kullanıcıların vikinin yeniden etkinleştirilmesini talep edebilecekleri 14 günlük bir süre olacaktır. 14 gün sonra, viki ile ilgili tüm verilerin kalıcı olarak kaldırılacağı silinmeye uygun hâle gelir. Bir viki sunucularımızdan silindikten sonra kurtarılamaz. Bu vikiye devam etme çabaları baştan başlamalı veya bir yedeği (varsa) içe aktarılmalıdır.

6 aylık sınıra ulaşır ulaşmaz vikilerin silinmesine gerek olmadığını unutmayın. Silinmeye uygun tüm vikiler, sistem hizmetlilerin takdirine bağlı olarak silinecektir.

Kaynakça

  1. Genel bir kural, Special:RecentChanges sayfasında görülebilecek her şeyin etkinlik olarak sayılmasıdır.