디스코드

From Meta
This page is a translated version of the page Discord and the translation is 6% complete.
Outdated translations are marked like this.

디스코드(공식 웹사이트)는 채팅 메소드입니다. Miraheze 스태프(시스템 관리자와 사무장)들은 추가로 IRC와 같은 서버를 운영하고 있습니다.

가입

Miraheze 디스코드 서버는 여기를 눌러 가입할 수 있습니다. 당신의 디스코드 계정은 이메일에 연결되어 있어야 합니다.

Logging

Chat logging is handled on Discord itself, so there is no external logging service.

  • robyul (로별)
  • Miraheze-IRC ($user-zppix 에 의해 운영되는 봇입니다. Relays messages to and from Discord/IRC in #miraheze-relay, #miraheze-offtopic-relay and #cvt)
  • WikiAuthBot (Maintained and ran by IVORK (enwiki page). Authenticates Discord members to their Miraheze accounts by OAuth)

Rules and Roles

A copy of the Discord server rules is available at Discord/Rules.

Only users with the Administrator or Moderator role are able to kick/ban users and do other administrative functions. For more information, see Discord/Ops.

Verification

See also: Discord/Verification

To verify your Discord account, type .auth when you join and follow the instructions that are sent to you via a direct message.

Feed

There is a #wiki-feed channel that displays every change on Miraheze public wikis. However, if you would like a feed channel for your wiki only on your server, you may set a webhook to send notifications to through Special:ManageWiki/settings (notifications tab). This webhook is only visible to users with the managewiki user right.

Categories & Channels

Important

  • #announcements - General announcements regarding Miraheze. You may also subscribe to these announcements on your own server.
  • #rules - Rules for the Discord server.
  • #server-info - General information about the Discord server, including descriptions for all channels.

General (Discord)

  • #general - General discussion related to Miraheze and MediaWiki.
  • #server-invites - Invite links to Miraheze-hosted wikis' Discord servers.
  • #interwiki-requests - Channel for requesting changes to wikis' interwiki table.

General (IRC Relayed)

Pictogram voting info.svg Note: All channels in this category are relayed to IRC from Discord and vice versa.

  • #miraheze-relay - General discussion related to Miraheze and MediaWiki.
  • #miraheze-sre-relay - Channel for technical discussions and contacting Miraheze Site Reliability Engineers.
  • #miraheze-offtopic-relay - Channel for off-topic discussions.
  • #miraheze-meetings-relay - Channel where Miraheze Meetings are held, only available when Miraheze Meetings are being held live.

Mod Audit

  • #mod-log - Public moderation log.

Miscellaneous

  • #wiki-feed - Live feed of changes for all public wikis.
  • #auth-logs - Wiki account authentication log.
  • #bot-commands-spam - Channel for using bot commands.

CVT

All channels in this category also relay to IRC and vice versa.

  • #cvt - Channel for reporting vandalism or spam on any wiki to the global Counter Vandalism Team.
  • #cvt-feed - A feed channel for CVT monitoring bots.