Özel alan adı

From Meta
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of the page Custom domains and the translation is 100% complete.

Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎español • ‎français • ‎한국어 • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎

Miraheze isteğiniz üzerine vikiniz için özel bir domain (alan adı) kullanabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey aşağıdaki adımları takip etmeniz ve alan adınıza bağlı bir SSL sertifikanızın bulunmasıdır. (SSL sertifikası olmayan veya StartSSL ya da WoSign gibi yerlerden alınan hiçbir SSL sertifikasını kabul etmemekteyiz. Eğer LetsEncrypt kullanmak isterseniz, lütfen LetsEncrypt için işlemlere başladığınızı e-postanızda belirtin. Böylece biz duruma müdahale edebiliyor ve alan adınızı sunucumuza tanıtabiliyoruz.)

  • Eğer DNS ad sunucusunu değiştirmek isterseniz:
Not: Bu alan adında bir web sitesi bulunuyorsa, bu durumda söz konusu web sitesi çalışmayacaktır.
  1. Alan adı sunucularınızı "ns1.miraheze.org" ve "ns2.miraheze.org" olarak değiştirmelisiniz (bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, alan adı kayıt şirketinize başvurmalısınız);
  2. (Eğer önceden varsa) bir viki talebinde bulunduğunuzda "custom domain" (özel alan adı) bölümüne bu domaini yazın "subdomain" (alt alan adı) bölümünü ise boş bırakın;
  3. SSL sertifikanız için bir CSR oluşturmak için csr at miraheze.org e-posta adresine bir e-posta gönderin (alan adınızı eklemeyi unutmayın!);
  • Eğer DNS ad alanı sunucularında değişiklik yapmak istemiyorsanız;
  1. İstediğiniz alan adının CNAME bölümünde alt alan adı (örn. "wiki") eklemesini yapınız ve sonuna "mw-lb.miraheze.org" ekleyiniz;
  2. "Özel alan adı" bölümüne alan adınızı yazınız (ve "alt alan adı" bölümünü boş bırakınız);
  3. SSL sertifikanıza bir CSR oluşturmak için csr at miraheze.org adresine bir posta gönderin (alan adınızı eklemeyi unutmayın!);

Bu arada bir viki oluşturucusu tarafından viki talebiniz oluşturulacak ve .miraheze.org ile ilişkilendirilecektir.

Eğer LetsEncrypt değilse: CSR isteğinizi kısa bir sürede işleyen sistem yöneticisi tarafından bir CSR ve özel anahtar oluşturulmasının ardından çalışacaktır (kendi sunucularımızda kullanmak için) ve istenen CSR size gönderilecektir. Bu CSR'yi SSL sertifika tedarikçinizin size vereceğimiz CSR ile bir SSL sertifikası oluşturmasını istemek amacıyla kullanırsınız. Elbette bu işlem için size verilen SSL sertifikanızı bize e-posta yoluyla göndermeniz gerekecektir. Bu bütün adımlar tamamlandığında, Viki'nizi özel alan adına ekleyeceğiz ve tamamlanma işlemini size bildireceğiz.

Eğer LetsEncrypt ise: Yapmanız gereken hiç bir şey kalmamış demektir. Bir sistem yöneticisi kalan adımları sizin için yerine getirecektir.

Adımlardan herhangi birini yardıma mı ihtiyacınız var? NDKilla ya da Southparkfan size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.

Ücretsiz alan adı

Siz Miraheze alan adının alt alan adlarını kullanmak isterseniz (eğer bu alt alan adı uygunsa) her zaman bu şekilde kullanabilirsiniz. Bazı alan adları çok kısadır ve bu nedenle Viki'niz için istediğiniz alt alan adının çoğunu burada bulabilirsiniz.

Kullanılabilir siteler

SSL Sağlayıcıları

Miraheze, Mozilla Firefox veya Google Chrome gibi tarayıcılar tarafından kabul edilen SSL sertifika sağlayıcılarının çoğunu kabul etmektedir. Yukarıda belirtildiği gibi artık WoSign sertifikalarını kabul etmiyoruz.

Miraheze özel alan adları tarafından kullanılan güncel sağlayıcılar

Aşağıda özel alan adları için güncel SSL sertifikası sağlayıcıların bir listesi verilmiştir. Böyle bir liste olması, liste dışındaki sağlayıcıların kabul edilmediği anlamına gelmemektedir.

  • LetsEncrypt - LetsEncrypt tarafından gerekli tüm işlemler (Nameserver ayarları dışında) Miraheze Sistem yöneticileri tarafından yapılır.
  • CloudFlare
  • Comodo
  • Gandi
  • GeoTrust
  • GlobalSign
  • Godaddy
  • RapidSSL