Özel alan adı

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Custom domains and the translation is 4% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎hrvatski • ‎magyar • ‎polski • ‎português do Brasil • ‎svenska • ‎čeština • ‎русский • ‎العربية • ‎فارسی • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

Miraheze isteğiniz üzerine vikiniz için özel bir domain (alan adı) kullanabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey aşağıdaki adımları takip etmeniz ve alan adınıza bağlı bir SSL sertifikanızın bulunmasıdır. (SSL sertifikası olmayan veya StartSSL ya da WoSign gibi yerlerden alınan hiçbir SSL sertifikasını kabul etmemekteyiz. Eğer LetsEncrypt kullanmak isterseniz, lütfen LetsEncrypt için işlemlere başladığınızı e-postanızda belirtin. Böylece biz duruma müdahale edebiliyor ve alan adınızı sunucumuza tanıtabiliyoruz.)

Eğer DNS ad alanı sunucularında değişiklik yapmak istemiyorsanız;

İstediğiniz alan adının CNAME bölümünde alt alan adı (örn. "wiki") eklemesini yapınız ve sonuna "mw-lb.miraheze.org" ekleyiniz;

If you are using Cloudflare for DNS server, please visit Cloudflare page to see how to do it.

SSL sertifikanıza bir CSR oluşturmak için csr at miraheze.org adresine bir posta gönderin (alan adınızı eklemeyi unutmayın!);

Eğer DNS ad sunucusunu değiştirmek isterseniz:

Not: Bu alan adında bir web sitesi bulunuyorsa, bu durumda söz konusu web sitesi çalışmayacaktır.

Alan adı sunucularınızı "ns1.miraheze.org" ve "ns2.miraheze.org" olarak değiştirmelisiniz (bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, alan adı kayıt şirketinize başvurmalısınız);

SSL sertifikanız için bir CSR oluşturmak için csr at miraheze.org e-posta adresine bir e-posta gönderin (alan adınızı eklemeyi unutmayın!);

If you have chosen your own SSL certificate: A system administrator who handles your CSR request will shortly after generate a CSR & private key (for use at our own servers), and the requested CSR will be emailed to you. You use this CSR to request your SSL certificate vendor to generate an SSL certificate with the CSR we gave you. You will need to email us the generated SSL certificate when this is done. If all of these steps are done, we will add the custom domain to your wiki, and we will notify you when this all is done.

Eğer LetsEncrypt ise: Yapmanız gereken hiç bir şey kalmamış demektir. Bir sistem yöneticisi kalan adımları sizin için yerine getirecektir.

Adımlardan herhangi birini yardıma mı ihtiyacınız var? NDKilla ya da Southparkfan size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.

URL structure

Note that Miraheze is configured not to serve pages from the domain root. E.g. if your wiki is example.miraheze.org, and its main page is called "Welcome", then the URL will not be https://example.miraheze.org/Welcome, but instead https://example.miraheze.org/wiki/Welcome (note the /wiki piece). Likewise, even if you use a custom domain, Miraheze will still serve pages with this URL structure. So if you control example.org and you request that your Miraheze wiki use a custom domain e.g. wiki.example.org, then your "Welcome" page will have the URL https://wiki.example.org/wiki/Welcome.

Ücretsiz alan adı

Siz Miraheze alan adının alt alan adlarını kullanmak isterseniz (eğer bu alt alan adı uygunsa) her zaman bu şekilde kullanabilirsiniz. Bazı alan adları çok kısadır ve bu nedenle Viki'niz için istediğiniz alt alan adının çoğunu burada bulabilirsiniz.

Kullanılabilir siteler

SSL Sağlayıcıları

Miraheze, Mozilla Firefox veya Google Chrome gibi tarayıcılar tarafından kabul edilen SSL sertifika sağlayıcılarının çoğunu kabul etmektedir. Yukarıda belirtildiği gibi artık WoSign sertifikalarını kabul etmiyoruz.

Miraheze özel alan adları tarafından kullanılan güncel sağlayıcılar

Aşağıda özel alan adları için güncel SSL sertifikası sağlayıcıların bir listesi verilmiştir. Böyle bir liste olması, liste dışındaki sağlayıcıların kabul edilmediği anlamına gelmemektedir.

  • Let's Encrypt - LetsEncrypt tarafından gerekli tüm işlemler (Nameserver ayarları dışında) Miraheze Sistem yöneticileri tarafından yapılır.
  • Cloudflare (Note: additional restrictions apply. Click the link for details)
  • Comodo
  • Gandi
  • GeoTrust
  • GlobalSign
  • GoDaddy
  • RapidSSL