Eigen domeinnaam

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Custom domains and the translation is 21% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎hrvatski • ‎magyar • ‎polski • ‎português do Brasil • ‎svenska • ‎čeština • ‎русский • ‎العربية • ‎فارسی • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

Miraheze kan (op aanvraag) een eigen domeinnaam naar keuze (zoals wiki.jouwdomeinnaam.nl) gebruiken voor je wiki. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een SSL-certificaat (verplicht; zonder SSL-certificaat geen eigen domeinnaam). We accepteren geen certificaten van WoSign. Als je de voorkeur geeft aan een gratis certificaat van Let's Encrypt moet je dit aangeven in je e-mail, aangezien wij het proces helemaal uit handen nemen. Het enige wat je moet doen is je domeinnaam aan onze servers te koppelen.

Als je de DNS-nameservers niet kunt veranderen:

Maak een CNAME-record aan voor je subdomein (bijv. "wiki."), en laat het naar "mw-lb.miraheze.org" verwijzen;

If you are using Cloudflare for DNS server, please visit Cloudflare page to see how to do it.

Vul dit formulier op Phabricator in om een CSR (of gelijk een certificaat) aan te vragen

Als je de DNS-nameservers kunt veranderen:

Opmerking: een website die gebruik maakt van deze domeinnaam, zal onbereikbaar worden.

Verander de nameservers naar "ns1.miraheze.org", "ns2.miraheze.org" en "ns3.miraheze.org" (neem contact op met je ISP indien nodig);

If you have chosen your own SSL certificate: A system administrator who handles your CSR request will shortly after generate a CSR & private key (for use at our own servers), and the requested CSR will be emailed to you. You use this CSR to request your SSL certificate vendor to generate an SSL certificate with the CSR we gave you. You will need to email us the generated SSL certificate when this is done. If all of these steps are done, we will add the custom domain to your wiki, and we will notify you when this all is done.

Wanneer je wel gebruik maakt van LetsEncrypt: je hoeft niks meer te doen, de systeembeheerders zullen ervoor zorgen dat het certificaat wordt uitgegeven en geïnstalleerd.

Hulp nodig? Reception123, NDKilla of Southparkfan helpen je graag.

URL structure

Note that Miraheze is configured not to serve pages from the domain root. E.g. if your wiki is example.miraheze.org, and its main page is called "Welcome", then the URL will not be https://example.miraheze.org/Welcome, but instead https://example.miraheze.org/wiki/Welcome (note the /wiki piece). Likewise, even if you use a custom domain, Miraheze will still serve pages with this URL structure. So if you control example.org and you request that your Miraheze wiki use a custom domain e.g. wiki.example.org, then your "Welcome" page will have the URL https://wiki.example.org/wiki/Welcome.

Gratis domeinnamen

Je kunt een gratis subdomein registreren in plaats van een *.miraheze.org domeinnaam.

Beschikbare websites

SSL Certificate Authority

Miraheze accepteert de meeste SSL-certificaten van autoriteiten die wordt geaccepteerd door browsers zoals Mozilla Firefox. Zoals hierboven aangegeven accepteren we geen certificaten van WoSign.

Huidige autoriteiten in gebruik voor eigen domeinnamen

Hieronder staat een lijst van certificaatautoriteiten die op dit moment wordt gebruikt voor eigen domeinnamen. Dat betekent echter niet dat andere autoriteiten niet worden geaccepteerd.

  • Let's Encrypt - wordt beheerd door Miraheze, alle stappen (behalve het instellen van de nameservers) worden uitgevoerd door Miraheze's systeembeheerders
  • Cloudflare Als je gebruik maakt van ClousFlare moet je de 'HTTP proxy' functie uitschakelen (de wolk in het DNS-menu moet grijsgekleurd zijn!) omdat deze problemen veroorzaakt met onze servers.
  • Comodo
  • Gandi
  • GeoTrust
  • GlobalSign
  • GoDaddy
  • RapidSSL