Eigen domeinnaam

From Meta
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of the page Custom domains and the translation is 65% complete.

Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎español • ‎français • ‎한국어 • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎

Miraheze kan (op aanvraag) een eigen domeinnaam naar keuze (zoals wiki.jouwdomeinnaam.nl) gebruiken voor je wiki. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een SSL-certificaat (verplicht; zonder SSL-certificaat geen eigen domeinnaam). We accepteren geen certificaten van StartSSL of WoSign. Als je de voorkeur geeft aan een gratis certificaat van LetsEncrypt, moet je dit aangeven in je e-mail, aangezien wij het proces helemaal uit handen nemen, het enige wat je moet doen is je domeinnaam aan onze servers te koppelen.

  • Als je de DNS-nameservers kunt veranderen:
Opmerking: een website die gebruik maakt van deze domeinnaam, zal onbereikbaar worden.
  1. Verander de nameservers naar "ns1.miraheze.org", "ns2.miraheze.org" en "ns3.miraheze.org" (neem contact op met je ISP indien nodig);
  2. Vul je domeinnaam in bij "Eigen domeinnaam" tijdens het aanvragen van je wiki, en zorg ervoor dat "Subdomein" leeg is;
  3. Vraag onze systeembeheerders via csr at miraheze.org om een CSR te genereren voor je SSL-certificaat (vergeet niet je domeinnaam erbij te vertellen!);
  • Als je de DNS-nameservers niet kunt veranderen:
  1. Maak een CNAME-record aan voor je subdomein (bijv. "wiki."), en laat het naar "mw-lb.miraheze.org" verwijzen;
  2. Vul je domeinnaam in bij "Eigen domeinnaam", en zorg ervoor dat "Subdomein" leeg is;

In de tussentijd zal een wiki creator een wiki aanmaken met een .miraheze.org subdomein.

Wanneer je geen gebruik maakt van LetsEncrypt: een systeembeheerder zal een CSR en privésleutel (laatstgenoemde is alleen toegankelijk door ons) genereren, en de CSR zal naar je toe worden gemaild. De CSR zal je nodig hebben om het SSL-certificaat aan te vragen bij de provider. Als dat allemaal gebeurd is, moet je ons het SSL-certificaat toesturen. Daarna zullen we de domeinnaam aan je wiki koppelen, en zullen we je op de hoogte stellen wanneer dit gebeurd is.

Wanneer je wel gebruik maakt van LetsEncrypt: je hoeft niks meer te doen, de systeembeheerders zullen ervoor zorgen dat het certificaat wordt uitgegeven en geïnstalleerd.

Hulp nodig? Reception123, NDKilla of Southparkfan helpen je graag.

Free domains

You can register a free subdomain with any domain that you want (as long as they have it on the site) instead of the Miraheze domain. Some domains are very short so you can have most of the full domain name be for your wiki.

Available sites

SSL Providers

Miraheze accepts most SSL certificate providers that are accepted by browsers such as Mozilla Firefox or Google Chrome. As mentioned above, we do not accept WoSign certs anymore.

Current providers used by Miraheze custom domains

Below is a list of the current SSL certificate providers used by custom domains. This does not mean that others not in this list are not accepted.

  • LetsEncrypt - managed by Miraheze, all steps regarding LetsEncrypt (except setting nameservers) are done by Miraheze Sysadmins
  • CloudFlare
  • Comodo
  • Gandi
  • GeoTrust
  • GlobalSign
  • Godaddy
  • RapidSSL