Egyéni domainek

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Custom domains and the translation is 83% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎Türkçe • ‎español • ‎français • ‎hrvatski • ‎italiano • ‎magyar • ‎polski • ‎português do Brasil • ‎suomi • ‎svenska • ‎čeština • ‎русский • ‎اردو • ‎العربية • ‎فارسی • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

A Miraheze a kérésre elérhetővé teheti a wikiket az egyéni domaineken (például wiki.example.org). Csak arra van szükségünk, hogy kövessed az alábbi lépéseket, és rendelkezzél SSL tanúsítvánnyal a wiki számára (nincs SSL tanúsítvány → nincs egyéni domain). Vagy használhatod saját SSL tanúsítványodat (lásd alább), vagy létrehozhatunk egyet a Let's Encrypt használatával, ezt a folyamatot teljesen beavatkozás/további munka nélkül kezeljük, nem pedig a tartomány szerverünkre történő irányításon keresztül (így könnyebb).

  • Egyéni tartományt használhatsz úgy, hogy CNAME bejegyzést állítsz be a wiki számára használni kívánt tartományhoz vagy aldomainhez:
  1. Adj hozzá egy CNAME parancsot a kívánt aldomainhez (pl. "wiki."), és irányítsad a "mw-lb.miraheze.org" parancshoz;
    1. Ha Cloudflare-t használsz a DNS kiszolgálóhoz, olvasd el a Cloudflare oldalt, hogy megtudd, hogyan kell végrehajtani ezt a műveletet.

Küldj [phab:maniphest/task/edit/form/14/ egy Phabricator kérelmet ezen az űrlapon] egy ügyfélszolgálati kérelmet a kérésedhez (és persze csatold a tanúsítványodat)

  • Előfordulhat, hogy a domain névszerveredet Miraheze-re állítod. Ne feledd, hogy a domainoddal használt szolgáltatások nem lesznek elérhetők, és nem fogod tudni irányítani a használt tartományt.
Megjegyzés: ha már üzemeltetsz egy webhelyet ezen a tartományon, akkor az elérhetetlenné válik.
  1. Változtasd meg a névszervereket "ns1.miraheze.org" és "ns2.miraheze.org" értékre (vedd fel a kapcsolatot a domain regisztrátorával, ha nem tudod, hogyan kell ezt megtenni);

Ha saját SSL tanúsítványt választottál: A rendszergazda, aki kezeli a CSR kérésedet, röviddel azután létrehoz egy CSR és magánkulcsot (a saját szervereinken való használatra), és a kért CSR tartalommal e-mailt küld neked. Ezt a CSR-t arra használhatod, hogy megkérd SSL tanúsítvány szolgáltatódat, hogy hozzon létre SSL tanúsítványt az általunk megadott CSR-rel. Ezt követően el kell küldened nekünk a létrehozott SSL tanúsítványt. Ha ezek a lépések megtörténnek, hozzáadjuk az egyéni domaint a wikihez, és értesítünk mindenképpen, ha mindez megtörtént.

Ha azt választottad, hogy hozzuk létre (Titkosítsuk): Nincs más teendőd! A rendszergazda gondoskodik az összes fennmaradó lépésről, beleértve a megújítást is.

Segítségre van szükséged a lépések bármelyikében, vagy kérdésed van? Reception123 vagy Paladox segíthet.

URL szerkezet

Ne feledd, hogy a Miraheze úgy van beállítva, hogy ne a domain gyökéréből származó oldalakat jelenítse meg. Pl. ha a wiki example.miraheze.org, és a főoldal neve "Welcome", akkor az URL nem https://example.miraheze.org/Welcome, de ehelyett https://example.miraheze.org/wiki/Welcome (vedd figyelembe a /wiki darabot). Hasonlóképpen, még akkor is, ha egyéni domaint használsz, a Miraheze továbbra is ilyen URL-szerkezetű oldalakat fog szolgáltatni. Tehát, ha a example.org kódot használod, és azt kéred, hogy a Miraheze wiki használjon egyedi tartományt, pl. wiki.example.org, akkor a "Welcome" oldal URL-je https://wiki.example.org/wiki/Welcome lesz.

Ingyenes aldomainek

Ha nem akarsz fizetni egy saját domainért, vannak olyan szolgáltatások, amelyek ingyenes aldomaineket kínálnak, melyeket használhatsz. Vedd figyelembe, hogy a Miraheze wikik automatikusan megkapják a miraheze.org ingyenes aldomainjét, tehát egy harmadik parti szolgáltatás csak akkor szükséges, ha valami mást szeretnél (pl. egy olyan szolgáltatást, melynek nagyon rövid vagy könnyen megírható a második szintű domainje).

Elérhető webhelyek

SSL Tanúsító Hatóság

A Miraheze elfogadja a legtöbb olyan SSL tanúsítvány jogosultságot, melyet olyan böngészők fogadnak el, mint pl. a Mozilla Firefox. A WoSign tanúsítványokat azonban már nem fogadjuk el.

A Miraheze egyéni domainek által használt aktuális jogosultság

Az alábbiakban felsoroljuk az egyéni domainek által használt aktuális SSL tanúsító hatóságot. Ez nem jelenti azt, hogy a listán nem szereplőket nem fogadjuk el.

  • Let's Encrypt - a Miraheze kezeli, a Nézzük a titkosítással kapcsolatos összes lépést (a névszerverek beállításának kivételével) a Miraheze Sysadminok végzik
  • Cloudflare (Megjegyzés: további korlátozások érvényesek. Kattints a linkre a részletekért)
  • Comodo
  • Gandi
  • GeoTrust
  • GlobalSign
  • GoDaddy
  • RapidSSL