사용자 설정 도메인/클라우드플레어

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Custom domains/Cloudflare and the translation is 75% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
English • ‎español • ‎français • ‎magyar • ‎português do Brasil • ‎русский • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어
대시보드
도메인 부분.
결과 값이 이렇게 나와야 합니다!

클라우드플레어를 사용하는 경우에, 클라우드플레어의 DDoS/원본 IP 보호 기능을 반드시 꺼야 합니다. 이 기능이 켜져 있으면, Miraheze는 SSL 인증서 요청을 처리할 수 없고, 내부 시스템에 문제를 일으키게 됩니다.

저희 IP는 이미 공개적으로 열람 가능하므로 원본 IP 보호 기능을 필요로 하지 않으며, 저희 네트워크 서비스 업체에서 DDoS 보호 기능을 제공하고 있습니다.

In addition, we require that Cloudflare's proxy options and workers are disabled, as they can interfere with Miraheze's Content Security Policy (CSP). The CSP is designed to protect Miraheze wikis from malicious content that may be loaded onto a wiki page from an external resource, and therefore interfering with its function can expose Miraheze to security risks.

아래의 절차를 밟으면 클라우드플레어 DDoS/원본 IP 보호 기능을 끌 수 있습니다.

이 설명은 dash.cloudflare.com 대시보드를 사용할 것을 전제로 합니다.

  1. dash.cloudflare.com 로 이동합니다
  2. 대시보드의 도메인을 클릭합니다.
  3. "DNS" 로 이동합니다.
  4. CNAME 값을 mw-lb.miraheze.org 로 설정하세요. 화살표가 있는 구름은 회색이어야 합니다. 구름이 주황색이라면, 클릭해서 회색으로 만드세요. "Add Record" 를 클릭하면 마지막 이미지와 같은 결과가 되어야 합니다.

이 절차를 완료했다면, 사용자 설정 도메인 문서로 돌아가서 나머지 작업을 진행하세요.

Please note that not following the rules detailed may result in your custom domain being removed immediately and further action if necessary. In case of any doubt, feel free to contact us at tech at miraheze.org or ask on the Phabricator task you create.