Közreműködés

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Contributing and the translation is 88% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎español • ‎français • ‎hrvatski • ‎italiano • ‎magyar • ‎português • ‎português do Brasil • ‎suomi • ‎svenska • ‎русский • ‎العربية • ‎हिन्दी • ‎বাংলা • ‎中文(中国大陆)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

Mint tudjátok, a Miraheze egy közösségi vezetésű wikifarm, melyet önkéntesek működtetnek. És ebben te is segíthetsz! Ha szeretnél segíteni a különböző (technikai/nem technikai) szerepek felvállalásában, kérjük, olvasd el a Miraheze lehetőségek oldalunkat a segítségnyújtás módjaival kapcsolatban.

Szolgáltatásaink használata

Az egyik legegyszerűbb mód, ha kérsz egy wikit, és aktívan használod. Tehát légy aktív, és fejleszd a saját alközösségedet. Hozd el saját közösségedet a Miraheze wikibe. Szóval, lesd meg a WikiDiscover valamint a Wikitérkép oldalakat, hogy rátalálj azokra a wikikre, melyek nem állnak messze az érdeklődési körödtől.

Wiki készítők

A wiki készítők kicsit okosabbak, jobban ismerik azt a két felületet, amely lehetővé teszi számukra a wikik létrehozását: Special:RequestWikiQueue és Special:CreateWiki.

Minél több wiki-készítőnk van, annál gyorsabban tudjuk feldolgozni az új wiki-kéréseket, ami jobb élményt nyújt szolgáltatásaink végfelhasználója számára.

Ahhoz, hogy wiki-készítő lehess te is, bíznod kell a közösségben, kérd el a wiki-készítők jogait itt és az Intézők lehetővé teszik a megbeszélést, mielőtt döntés születik a kérelem jóváhagyásáról, vagy elutasításáról.

Ha többet szeretnél tudni a wiki-készítésről, kérjük, hogy olvass bele a Meta:Wiki készítők és Meta:Wiki készítők útmutató oldalakba, majd bátran jelentkezz wiki-készítőnek.

Funkciókérések

Szeretettel várunk minden felhasználót, aki segítséget nyújt a Funkciókérések során. Minden felhasznált konfigurációnk és szoftverünk elérhető a a GitHub konfigurációs repo oldalon, (további információkért lásd ezt az oldalt. Ha a fájlok frissülnek az ott tárolt adattárak bármelyikében, a változtatások automatikusan a Miraheze-t tároló szerverekre kerülnek.

Bárki, aki rendelkezik GitHub-fiókkal (ingyenesen elérhető), javaslatot tehet fájlmódosításokra.

Könnyű indítás

Az indulás egyik legegyszerűbb módja, ha megnézed a funkciókéréseket majd szerkeszted a the LocalSettings.php fájlt a Miraheze/mw-config repóban. Ennek a fájlnak a legtöbbjének (kivéve egy kicsit a végén) a könnyebben érthető dolgoknak kell lennie. Beágyazott tömbök használatával alapértelmezés szerint az összes wikire, vagy néhány wikire kódolt állapotban alkalmazzák a beállításokat.

Az alapvető elrendezés a következő:

  • Határozzad meg a névtér változókat (közel a start után tartalmazza)
  • wgConf (legnagyobb tömb)
    • Beállítási név ( 'wgVariable' vagy 'wmgVariable' formájában)
      • A wiki érintett ('dbname' vagy 'default' formában, ahol a dbname a webhely aldomainje, a végéhez hozzáadva a "wiki" szót)
        • Beállítási érték (a beállítandó értékek. A beállítástól függően lehet szám, igaz/hamis vagy tömb.)

Néhány könnyebb dolog lehetővé teszi a már telepített kiterjesztések használatát (Lásd a wgConf kiterjesztéseknek nevezett szakaszát, mely a fenti formátumot követi, ahol a "Beállítás neve" valami hasonló lesz 'wmgUseExtension' ahol az Extension az engedélyezni kívánt bővítmény neve.

Vedd figyelembe, hogy egyes bővítmények, például a Flow és a VisualEditor további konfigurációt igényelnek.

Új kiterjesztés vagy felület telepítése

Bárki javasolhatja a Miraheze/mediawiki repo módosítását. Új, még nem telepített kiterjesztés vagy felület telepítéséhez (ne engedélyezzed a wikiben), kérjük, olvasd el ezt az oldalt.

A szerverek módosítása

A Miraheze pusztán Debian 15 VPS-en fut, melyet a RamNode és 1 VPS-t üzemeltet, melyet a Backupsy tárol (biztonsági mentések tárolása) - főleg az OpenVZ, nagyon ritka esetekben a KVM hajtja. A szerver konfigurációt a Puppet kezeli, és különféle technológiákkal dolgozunk. A MediaWikit az Apache, a GDNSD, a MariaDB, a nginx és a Varnish segítségével használjuk a webes feltöltésekre. Ha ismered a fent említett szoftverek egyikét, szívesen hallanánk tapasztalataidról! Az extra segítséget mindig szívesen látjuk, és még a legkisebb fejlesztések (javított hibák/teljesítmény stb.) is nagy előrelépést jelenthetnek számunkra. Kérjük, vedd fel a kapcsolatot a Rendszergazdák egyikével, ha szeretnél segíteni ezen a területen, vagy egyszerűen csak csinálj egy Phabricator feladatot ehhez.

Fordítások

Lefordíthatod az oldalakat a Metában az oldal tetején lévő "Fordítás" gombra kattintva, vagy a fordító kiterjesztések segítségével.