CheckUser

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page CheckUser and the translation is 87% complete.
Outdated translations are marked like this.
Other languages:
British English • ‎English • ‎Nederlands • ‎Tagalog • ‎català • ‎español • ‎polski • ‎中文 • ‎日本語
Shortcut:

CheckUser és una interfície utilitzada pels CheckUsers i Stewards que permet buscar i trobar les adreces IP dels editors (per investigar denúncies d'abús de múltiples comptes), trobar tots els noms d'usuari utilitzats per una determinada adreça IP, i trobar totes les edicions fetes per una determinada adreça IP en tots els comptes o mentre està desconnectat.

CheckUser és una interfície per als usuaris amb el permís Check users. A l'usar-lo, els usuaris són capaços de:

  • Determinar des de quin IPs un usuari ha editat o ha realitzat una acció registrada o una sol·licitud de restabliment de contrasenya al wiki de Miraheze;
  • Determinar les edicions, accions registrades i restauracions de contrasenya al wiki de Miraheze d'un IP específic (fins i tot quan s'hagi iniciat sessió);
  • Determinar si l'usuari que està sent revisat ha enviat un correu electrònic utilitzant la interfície de MediaWiki a algun altre usuari. Es registra l'hora del succés, l'adreça de correu electrònic de destinació i els ID d'usuari s'amaguen.

Aquesta informació només s'emmagatzema durant un curt període (3 mesos), per la qual cosa havien editat abans no es mostren a través de CheckUser.

Es guarda un registre de qui ha fet consultes amb l'eina. Aquest registre està disponible per a aquells amb el permís veure el View the checkuser log:

Ús de l'eina

L'eina s'hauria d'utilitzar per combatre el vandalisme, per controlar l'abús de múltiples comptes i per limitar la interrupció en el projecte. Ha de ser utilitzat només per prevenir mal a qualsevol wiki de Miraheze o a la comunitat.

L'eina no s'ha d'utilitzar per exercir pressió sobre els editors; o com una amenaça contra un altre editor en una disputa de contingut. Hi ha d'haver una raó vàlida per buscar informació d'usuari. Recordeu que els comptes alternatives no estan prohibides, sempre que no s'utilitzin en violació de les polítiques.

Es permet la notificació al compte que està marcada però no és obligatòria. De la mateixa manera, la notificació de la verificació a la comunitat no és obligatòria, però pot fer-se amb subjecció a les disposicions de la política de privacitat.

Alguns wikis permeten que les IPs d'un editor siguin verificats a la seva sol·licitud si, per exemple, cal proporcionar evidència d'innocència en contra d'una acusació d'abús de múltiples comptes; Tingueu en compte, però, que demanar un CheckUser en aquestes circumstàncies és de vegades part de l'intent d'interrompre.

A causa que els usuaris de Miraheze poden crear comptes accidentalment en wikis locals només visitant el wiki local, els checkusers mai han de violar la Política de privacitat o les guies de dalt.

Contacte a un CheckUser

La millor manera de posar-se en contacte amb CheckUser és deixar un avís al tauler d'anuncis dels stewards ja que els Stewards tenen accés a les eines CheckUser i la majoria dels usuaris amb permisos elevats revisen el tauler d'anuncis.

Permís

El permís es concedeix afegint usuaris al grup Check users. Les sol·licituds de permisos s'han de deixar a Meta:Requests for permissions o al tauler d'anuncis dels stewards.