CheckUser

From Meta
This page is a translated version of the page CheckUser and the translation is 50% complete.
Outdated translations are marked like this.
OOjs UI icon search-ltr-invert.svgCheck user
Shortcut :
CU

CheckUser és una interfície utilitzada pels CheckUsers i Stewards que permet buscar i trobar les adreces IP dels editors (per investigar denúncies d'abús de múltiples comptes), trobar tots els noms d'usuari utilitzats per una determinada adreça IP, i trobar totes les edicions fetes per una determinada adreça IP en tots els comptes o mentre està desconnectat.

Ús de l'eina

L'eina s'hauria d'utilitzar per combatre el vandalisme, per controlar l'abús de múltiples comptes i per limitar la interrupció en el projecte. Ha de ser utilitzat només per prevenir mal a qualsevol wiki de Miraheze o a la comunitat.

L'eina no s'ha d'utilitzar per exercir pressió sobre els editors; o com una amenaça contra un altre editor en una disputa de contingut. Hi ha d'haver una raó vàlida per buscar informació d'usuari. Recordeu que els comptes alternatives no estan prohibides, sempre que no s'utilitzin en violació de les polítiques.

Es permet la notificació al compte que està marcada però no és obligatòria. De la mateixa manera, la notificació de la verificació a la comunitat no és obligatòria, però pot fer-se amb subjecció a les disposicions de la política de privacitat.

Alguns wikis permeten que les IPs d'un editor siguin verificats a la seva sol·licitud si, per exemple, cal proporcionar evidència d'innocència en contra d'una acusació d'abús de múltiples comptes; Tingueu en compte, però, que demanar un CheckUser en aquestes circumstàncies és de vegades part de l'intent d'interrompre.

A causa que els usuaris de Miraheze poden crear comptes accidentalment en wikis locals només visitant el wiki local, els checkusers mai han de violar la Política de privacitat o les guies de dalt.

Contacte a un CheckUser

La millor manera de posar-se en contacte amb CheckUser és deixar un avís al tauler d'anuncis dels stewards ja que els Stewards tenen accés a les eines CheckUser i la majoria dels usuaris amb permisos elevats revisen el tauler d'anuncis.

CheckUser Tools

CheckUser és una interfície per als usuaris amb el permís Checkusers. A l'usar-lo, els usuaris són capaços de:

  • Determinar des de quin IPs un usuari ha editat o ha realitzat una acció registrada o una sol·licitud de restabliment de contrasenya al wiki de Miraheze;
  • Determinar les edicions, accions registrades i restauracions de contrasenya al wiki de Miraheze d'un IP específic (fins i tot quan s'hagi iniciat sessió);
  • Determinar si l'usuari que està sent revisat ha enviat un correu electrònic utilitzant la interfície de MediaWiki a algun altre usuari. Es registra l'hora del succés, l'adreça de correu electrònic de destinació i els ID d'usuari s'amaguen.

Aquesta informació només s'emmagatzema durant un curt període (3 mesos), per la qual cosa havien editat abans no es mostren a través de CheckUser.

Es guarda un registre de qui ha fet consultes amb l'eina. Aquest registre està disponible per a aquells amb el permís veure el View the checkuser log:

Permís

El permís es concedeix afegint usuaris al grup Checkusers. Les sol·licituds de permisos s'han de deixar a $rfp o al tauler d'anuncis dels stewards.

Local permission

Much like Oversight, local CheckUsers may be appointed on wikis by their local community following a local election that fulfills all the requirements for steward. Stewards also require there always be a second locally appointed CheckUser in order to balance each other out. Should there ever only be one CheckUser instead of two, the local community must seek a replacement for the other CheckUser immediately and that candidate must also fulfil all requirements laid out in this section. Should they fail to find a replacement, the remaining CheckUser will lose their flag. All elections for this right will be under high scrutiny and supervision by Stewards to ensure compliance with all global policies.