Styrelsen

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Board and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎español • ‎français • ‎italiano • ‎português • ‎português do Brasil • ‎svenska • ‎русский • ‎العربية • ‎हिन्दी • ‎বাংলা • ‎日本語

Om det skulle uppstå betydelseskillnader mellan den ursprungliga engelska versionen och en översättning, tar den ursprungliga engelska versionen företräde.

Styrelsen är den styrande enheten i Miraheze Limited. Den har för närvarande full auktoritet över företagets finanser, beslut och målsättningar.

Struktur

Styrelsen har för närvarande en begränsning på 9 potentiella styrelseledamöter. Platser tilldelas på följande vis:

  • 5 tilldelade platser som tilldelas av den befintliga styrelsen till folk som de bedömer kan bidra med värde till organisationen och värde till företaget. Dessa platser har traditionellt sett gått till folk som inte är anknutna till projektet och fungerar som externa platser.
  • 3 gemenskapsplatser som tilldelas efter nomineringar från Miraheze-gemenskapen. Läs gemenskapsledamöter för mer information.
  • 1 teknisk plats som tilldelas efter nomineringar från det tekniska teamet.

Omfattningen och antalet platser kan ändras av ett enkelt beslut från styrelsen och kommer förmodligen ändras i framtiden för att motsvara företagets gemenskapsinriktade fokus.

Nuvarande styrelseledamöter

Namn Plats Roll(er) Period börjar Period slutar
Alexander Zimmerman Appointed 20 november 2019 01 december 2021
Ferran Tufan Technical Chair 20 november 2019 01 december 2021
Owen Reece Baines Appointed Secretary, Treasurer 20 november 2019 01 december 2021
Rob Lanphier Appointed 01 januari 2020 31 december 2021

Kontakta styrelsen

Styrelsemedlemmar kontrollerar regelbundet wikin och relaterade tjänster som drivs av Miraheze, offentlig kontakt kan etableras på olika sätt, men den föredragna metoden är den här sidans diskussionssida. Medlemmar ur gemenskapen kan kontakta antingen en gemenskapsledamot privat eller sekreteraren för känsligare saker som offentliga forum inte är lämpliga för.

Behörighet

Vemsomhelst som överväger att bli en ledamot måste;

  • vara en riktig person;
  • minst 16 år gammal;
  • inte okvalificerad att vara en ledamot
  • inte ha obetalda skulder i England och Wales, Skottland eller Nordirland;
  • gå med på att skriva under sekretessavtal; och
  • gå med på att offentliggöra sitt juridiska namn, nationalitet, yrke och födelsedatum.

Se även