Biztonsági mentések

From Meta
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Backups and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎español • ‎français • ‎magyar • ‎português do Brasil • ‎suomi • ‎বাংলা • ‎中文(台灣)‎ • ‎日本語 • ‎한국어

A Miraheze belső és külső biztonsági mentési eljárással rendelkezik. Az alábbi ütemtervet követve infrastruktúránk bizonyos kritikus részei automatikusan biztonsági másolatot készítenek egy külső szerverről (külső jelentés ellenőrzésünk alatt áll, de egy másik szerver gazdagép biztosítja és egy másik országban, mint az összes jelenlegi szerverünk). Ezek a 'belső' biztonsági mentések tartalmazzák a teljes adatbázis-kiürítéseket, melyek tartalmazzák a felhasználói fiók adatait és a CheckUser információkat. Ezeket a biztonsági mentéseket csak a Webhely Megbízhatósági Mérnöki csapatunk érheti el, és katasztrofális webhelyhiba esetén fel lehet használni, hogy az egész webhelyet gyorsan friss állapotba lehessen hozni.

A wiki biztonsági mentései

Ezen magánmentések mellett bármelyik wiki adminisztrátor képes létrehozni egy XML vagy képi biztonsági másolatot a wikiről, ha ellátogatsz a Special:DataDump wiki oldalára, és kiválasztod az xml vagy a kép típusát. Ezek a biztonsági másolatok ezután biztonságosan tárolhatóak bárhol. Az XML biztonsági másolatok nem tartalmazzák a felhasználói fiók vagy a CheckUser információkat, de tartalmazzák a wiki oldal szövegét és naplóit, amelyeket bármely MédiaWiki webhelyre importálhatod, a kép dump tartalmazza a wikire feltöltött összes fájltípust, de leírások és licenctípus nélkül.

Általános mentési ütemezések

A Miraheze két biztonsági mentési ütemezést futtat:

  • A következőket teljes egészében biztonsági másolattal készítjük minden vasárnap:
    • Privát Git-tárunk (a puppet1-en tárolva)
      • Ez magában foglalja a domainjeinkhez konfigurált jelszavakat, magánkulcsokat és tanúsítványokat
      • Ez magában foglalja a magánkulcsok és tanúsítványok eredeti forrását, valamint a Let's Encrypt (az ingyenes tanúsítványokhoz használt hitelesítésszolgáltató) fiókadatait.
  • Az alábbiakról minden hónap első vasárnapján biztonsági másolatot készítenek. A megváltozott fájlokról és az új fájlokról a hónap harmadik vasárnapján készül biztonsági másolat:
    • Adatbázisok, beleértve a felhasználói információkat is, az összes wikihez
    • Statikus tartalmunk (wiki képek, felhasználói xml kiírások)
    • Phabricator statikus (a tracking software által használt tartalom)

Helyi biztonsági mentések

A helyi számítógépre biztonsági másolatok készítéséhez használja a WikiTeam's dumpgenerator.py Python parancsfájlt. Ez a parancssorból fut, és a Python 2.7 szükséges, és XML-kiírást hoz létre oldalelőzményekkel és fájlmappával (de nem felhasználói fiókkal és kiterjesztéssel). A WikiTeam tutorial további részleteket kínál. Ne feledd, hogy a nagy wikik nem tudnak exportálni, hiányos XML dumpot hagynak. A siteinfo.json fájl jelenléte valószínűleg egy sikeres XML kiírást jelez.

Példa használatra:
python dumpgenerator.py --api=https://yourwiki.miraheze.org/w/api.php --xml --images
A privát wiki használatához:
python dumpgenerator.py --api=https://yourwiki.miraheze.org/w/api.php --xml --images --user=yourlogin --pass=yourpassw

Lásd még

Az automatikus biztonsági szerverünkről további technikai részletekért lásd: Tech:Bacula.